|
|
|
|---|---|
|
Jag funderar på att köpa en 730ia. Och nu undrar jag vad man ska tänka på angående Motor,låda o ja andra små svagheter. Ska väl tillägga att jag kikar på objekt runt 20000-30000 mil. Ja undrar ju om det är någon skillnad igentligen,motor o låda är väl väldigt hållbara av vad jag förstått. Har inte ägt nån BMW tidigare så det ska bli ett riktigt nöje att bekanta sig med dom. Ska ha den som bruksbil o ja den ska användas året om.. Service o sånt gör jag själv då jag tycker att dom verkar ju lättmekade o har en Pappa som varit bilmek i hela sitt liv så... | |
Ug-Lee |
Du gör helt rätt, en 730Ia är suverän om man gämför ekonomi på tex 740 eller kanske en 750. Mindre bränsle, jag kör min blandat på 1,04 och försäkringen blir oxå mindre då bilenhar mindre med hästkrafter än de andra. dock har jag inte fattats resurser till omkörningar eller så. skit go bil aså. |
| OK.Ja det verkar ju räcka till med hästkrafter o vridmoment till det jag behöver iallafall.Så hur lång har din bil rullat o har du haft några tråkiga överraskningar.Ja vad gäller reperationer o så. | |
Ug-Lee |
Inga tråkiga rep, har fått dra ditt oljepumps bultarna, vilket är problem med alla v8orna, detta tog ca 2 timmar. min har gårr strax över 25 000mil, fast stereon verka ha gett upp, men det går väl att fixa till. |
| Tycker du att motorn går lika fint o så nu med.Eller har du oxå tänkt på eller gjort en sån där oljeskölj historia. Vad är det för färg o utrustning på din bil? | |
|
är du sugen på att köpa en så har jag en till salu......bra motor o låda |
|
Ug-Lee |
Min går för bra för sina 25k och motorskölj är inget jag tänkt över, Det finns bilder på min här i gallerian, men den är silver med blå plysch och utan navigering. allt fungerar nu igen iden, då jag hittat en fjärde säkring till min stereo som var bränd, den är igentligen till annat, men steget får tydligen matarström från den oxå. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.