AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.544

Fönster Hoppar ur läge...!

Visa användare
50
swede96
X5 4,6is -02
Har en e36 -94 Compact... elen till fönsterhissarna samt motorerna fungerar kanon men rutorna hoppar ur spåret och lossnar och ramlar ner i dörren.!
har provat att justera men hittar f*n inget som man kan justera..
Det går bra att köra ner rutan..!! men när man kör upp rutan vill den liksom ramla framåt, men om man håller emot rutan så att den ligger dikt emot bakant på dörren så fungar det kanon..!!
känns som främre delen av elhissen går långsammare!! men det borde ju vara omöjligt eftersom att dem drivs av samma motor....

snälla hjälp mig jag får Krupp..!!!

Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Har du haft loss innedörren och kollat? de känns ju som någon arm har lossnat ifrån själva rutan...
Visa användare
50
swede96
X5 4,6is -02
jag har båda dörrsidorna borta,men armarna sitter där dom ska tills rutan glider snett då hoppar dom ur....
Hade precis samma problem på min E36 compact.
Lossade elhissen från rutan (drog ut båda kulorna som sitter längst ut på elhissarmarna från "plastbitarna" som går i spåret under rutan). Gjorde rent allt och fettade in spåret lite.. Böjde sedan till den främre armen lite eftersom det var den som "lossnade" och gjorde så att rutan gick upp snett. Satte sen tillbaka allt och tröck dit armarna i plastbitarna. (Sitter ju en kula längst ut på armarna som skall in i hålet på plastbiten.) Körde sedan rutan upp och ner ett par gånger sen lossade rutan igen och hoppade ur spåret. Tröck då in kulan riktigt j-vla hårt i "plastbiten" (man känner när den har satt sig ordentligt, och då ska det mycket till för att den ska släppa från elhissarmen igen.)
Jag höll på att bli galen efter alla gånger jag fick sätta tillbaka rutan.
Du kan ju prova böja armen lite och sen ta i när du ska trycka tillbaka den igen. När den sitter fast som den ska så kan den inte ramla ur spåret..
Hoppas det luddiga svaret kan vara till någon hjälp.
Visa användare
50
swede96
X5 4,6is -02
TACK...!!
Dom där Jä*la plastbitarna ska jag nog ta och köpa nya,dom har blivit lite slitna......
Tack för hjälpen....ska brova att rikta armen lite samtidigt....

Okej.
Det ska även sitta en plastsprint vid varje plastbit som ska stoppa kulorna från att ploppa ut. Saknar du dem så är det säkert en bidragande orsak.
Köper du nya plastbitar så borde även sprintarna ingå.

Lycka till!
Visa användare
50
swede96
X5 4,6is -02
mekande med skiten idag igen! men jag kan inte få rutan att gå rakt! den vill hela tiden glida ur banorna på sidorna,ungefär som att den ena armen skulle vara förkort eller förlång....
börjar få hjärnblödning....kommer nog sälja bilen med trasiga elhissar istället..

men tack för hjälpen...

ho
33
hooki
Audi A4 Avant 1,8t Quattro
hade samma problem, lokala bilglasmästaren sa att det är vanligt på e36 , den främre skenan får du ta och tvinga bakåt med valfritt tillhygge lite försiktigt så löser det sig!
Visa användare
50
swede96
X5 4,6is -02
!!! Jasså kan man skjuta på skenorna som sitter på Rutan..!!
Kanon ska pröva den iden.....!!!

Tackar..!!!!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.