|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Klart fake. Lyssna inte på str8 ballin. Sidan som länkades är ju bara ordbajseri av högre rang. En sån "kompressor" förbrukar mer effekt än den tillför. |
|
|
Svårt att sälja produkter med ironi och sarkasmer som enda argument? Mvh, /Wille |
|
amg-etr |
hejsan! Det fungerar!!! läs lite om grejerna innan. kompressorn behöver inte alls särskilt mycket för att drivas med el, och prototyper är redan i produktion av olika bilföretag, bl.a. i hybridbilar som har kraftiga elmotorer mm. En smart lösning, synd att ni är så envisa bara, för det är verkligen smart. och Per man förlorar väldigt mycket på starkare motorer som har kompressorer ja, exakta siffror vet ja ej men mycket är det. men kompressorn används ju främst till att man får en jämn och fin moment kurva, redan vid låga varvtal till höga varvtal. dock kan man ju göra att den kopplar ifrån vid vissa varvtal (det finns kopplingar i vissa kompressorer). och 10 bilgeneratorer är överdrivet bara så ni vet. electronic booster är väldigt populärt i tyskland nu, och de är ju som ni alla vet först med allt inom bil-engineering. Det är mera i experiment fas nu. MVH / |
|
kolla upp dina fakta bones! det finns hur mkt som helst om e-boostern Mvh: Zoltan |
|
|
Hmm.. Alla som gått ut gymnasiet med godkänt betyg i fysik kan snabbt konstatera att det inte går ihop sig med en elektrisk kompressor som drivs av bilens egna elsystem. Kompressorn tar energi från batteriet som får sin energi från motorn. I varje del av dessa steg så förloras energi i form av värmeutveckling. Slutresultatet lär ju bli att generatorn får jobba mycket hårt för att hålla laddning i batteriet för att på sin höjd kunna ge en marginell effektökning i några sekunder. Därimot så är det fullt möjligt att använda en elektrisk kompressor i kombination med en vanlig turbo på en mycket liten motor för att hjälpa upp lågvarvsegenskaperna. ///Jesper "Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad." |
|
|
"kolla upp dina fakta bones! det finns hur mkt som helst om e-boostern" Ja, det finns mycket skrivet. Inga oberoende tester som påvisar de utgivna energivinterna dock. Inte vad jag kan hitta. Vilket var en av anledningarna till att jag frågade efter artiklar! |
|
|
Det spelar väl ingen roll vad vetenskapsmännen slänger miljoner euro på när den här skiten från ebay för 450kr är hur fake som helst, eller hur? Varför registrerar du en ny användare för att framföra argument? amg-etr IP: ...[67.8.34] STR8 BALLIN IP: ...[67.8.34] |
|
|
För att skojja till det mer: FD-Ormen IP: ...[67.8.34] ;) ///Jesper "Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad." |
|
amg-etr |
ni är otroliga alltså, jag är motoringenjör och min kollega här är det med, vi är på jobbet så det är inte så konstigt att vi har samma ip... str8 ballin sa till mig att ni snackar om att det inte finns en sådan sak som en ebooster som fungerar, men tro det eller ej, DET FINNS. sakerna på ebay har jag inte ens kollat upp, för de är säkert skit. Jag ska förklara hur allt fungerar och för er som vill läsa det, läs det noggrannt så ni inte kommer med massa frågor sedan: Ebooster är en EL-driven kompressor som komprimerar luft för att sedan tillföra det till bränsleblandningen som är LUFT + Bensin (tog bensinare i detta fall). Kompressorn är även kopplad till en värmeväxlare som kyler ner luften betydligt (KALL LUFT = högre densitet). Kompressorn drivs som sagt av en kraftkälla som kan vara ett batteri! Batteriet laddas av en generator. I bilar som är hybrid (delvis) kan den kraftfulla generatorn och batteriet användas, tillsammans med all energi man får från friktion och tillsättas till kompressorn. Jag är en person som gillar det vanliga såsom turbo mera, och det kommer alltid ge mer effekt med turbo, och fler fördelar, men kom inte och säg att detta inte fungerar och är billig skit bara utan argument! Här e mina frågor till er nu: VARFÖR SKULLE DETTA INTE FUNGERA ENLIGT ER? TYCKER NI ATT ETT SÅDANT HÄR SYSTEM ÄR VÄRT 450 KR ELLER? det är uppenbarligen för mig värt mera, så självklart (för vissa) är det fake på ebay! |
|
Lite diskutioner ang. E boosters! Länk Länk Länk BMW fûr allè |
|
|
Borde inte P-Booster vara ett bättre namn? :) (Placebo-booster) /L |
|
|
amg-etr: För att du inte skall få sparken som inkompetent "motor-ingenjör" så hoppa in här: Länk Så kan du läsa dig till hur"eboostern" verkligen fungerar. ;) BMW fûr allè |
|
|
Kudos till dig amg-etr! max 12 år och ingenjör! :D Tänker inte bidra mer till pajkastningen,men det var du som nämnde Ebooster.Den jag länkade till är en Ebooster! BMW fûr allè |
|
|
HAHA! varför skall alla ta det så personligt. kan inte man bara få säga vad man tror och tänker istället för att rätta varandra och vissa att den andra har fel? om alla hade lagt ner energi på att ta fram RIKTIGT fakta ang ebooster så tror jag att första frågan skulle vara besvarad redan. sen vill jag säga oxå att frågan var ang den som säljs på ebay och inte nån som kostar flera miljoner och om att det är logisk. hade de! |
|
|
OBS!!! Inte jag som skrev "kolla upp dina fakta bones! det finns hur mkt som helst om e-boostern" Explorer var inställd på aut. login på den datorn på jobbet, vilket gjorde att kollega (ej anställd) råkade förmodligen köra på min användare (ska skälla ut han imorgon) Jag, Zoltan, har ingen aning om elkompressor (mer än till kylskåp o värmepump). Jag har INGET med detta inlägg att göra!!!! Mvh: Zoltan |
|
|
Varför inte köpa denna å prova javascript:new_page('productimage.asp?iItemId=87248','640','480') Ser misstänkt lik ut...... Tror gör man i kyrkan, man vet saker eller så vet man inte. |
|
|
Hum, funka inte med den länken, vad jag länkade till var biltemas Motorrumsfläkt med följande info: Av ABS-plast. Kapacitet: 2800 l/min. Med 3" (76 mm) anslutning för flexibel ventilationsslang. Motor: 12 V, 3 A. Mått: 188 x 140 x 140 mm. Vikt: 920 g. kostar 179:- Tror gör man i kyrkan, man vet saker eller så vet man inte. |
|
| ? | |
|
Det finns teorier.. om allt... !!! tro inte att vi vet allt å kan allt. Vad vi lär oss i skolor mm .... är inte atlltid sannigen. Så klart en elbil kan köra skiten ur en bmw turbo......!!:) så en el turbo kan väl inte va helt omöjligt eller!!! |
|
|
amg-etr och ni andra som är övertygade att detta fungerar på ett tillfredställande sätt! Köp prylarna och installera på era bilar! Berätta sedan vad som hände och hur nöjda ni blev! Håll er till fakta och gör helst "före och efter"-tester för att i möjligaste mån eliminera subjektiva slutsatser. Vi väntar ivrigt på resultaten! Per L |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.