AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
824

hur är compakten?

ska sälja min 320e46 och köpa något mindre och som går billigare i drift då jag blivit student... har kollat lite på en e46 comapkt och undrar hur dem är??? det skulle isådall gälla 316 eller 318.... vad har ni för synpunkter???? är det stor skillnad mot sedanen??
kamelkungen
Jag kör för tillfället tjejens 316ti -02 med 5300mil på mätaren.
Hög kvalitet, bra komfort. Dock drar den bensin som en bil i mellanklassen.
Prestandan är botten men körglädjen finns ändå där när man kör på kurviga vägar. Det märks att det är en bmw, kvaliten är på topp.

Den toppar 205 om man har en oändligt lång raksträcka.
Njuren
Bra bil, men väger lika mycket som sedanen dock

all in!
Fj
31
Fjobbe
Nissan 370Z
Är väldigt nöjd med min, självklart ingen racer men den drar lite bränsle och kvaliten är väl som övriga Bmw. Tror att framförallt en 316ti kan vara ett bra köp p.g.a att den oftast inte körs av unga killar med tung högerfot.
Lycka till med köpet!
/Fabbe
Jag hade en compact, fast e36. Jag var väldigt nöjd med modellen, sålde den endast för att jag inte använde den. Mitt första intryck när jag provkörde den var att jag tyckte den var väldigt pigg för att vara en 1,6a! Efter 110 så hände det väl inte så mycket men, annars så ;) För övrigt drog den ca 0,8 blandad körning och var även smidig att lasta saker i när man fällde ryggstöden.
Visa användare
1.935
VillaRosa
X3 2,0d 2007
BMWCS #04821
Är kanonnöjd med min. Och hustrun också, så den har hon lagt beslag på. Allt hänger ihop (BMW), skapligt pigg till husbehov, god ekonomi (långa serviceintervall, inget har gett upp på de två år vi haft den), en riktig laståsna när man ska hem med jordsäckar och iväg med sopdito. Har även långkört bla Sthlm-Skåne, inga problem.

__
Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.