AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
651

Tomgångsmotor på 325 e36

Mo
141
Molund
E-36 325i Sedan Edition
Aloo

Vet ngn vad det kostar att byta tomgångsmotorn på en 325 -92? Motorn "svajar" i varv ibland och jag pratade med BMW skövde o de påstod att me all säkerhet att det var tomgångsmotorn som hänger upp sig.

Sen ringde jag till JWR i Tyresö och när jag förklarade problemet för han så trodde han att det var lambda-sonden som behövde bytas, vem ska man tro på? =)

Några andra som haft liknande problem?=)

/Magnus

Beast no.7
F.Nilsson
På min så var det lambdasonden,då fick jag samma symtom som du har + att den drog mer bränsle.
Men ta och testa och smörj upp tomgångsmotorn,har hört många som har gjort det och problemet har försvunnit.(tips sök på lamdasond & tomgångsmotor här i forumet)
Lycka till!
Mo
141
Molund
E-36 325i Sedan Edition
har letat igenom forumet lite men jag hittar ingen bra beskrivning på hur man smörjer upp tomgånsmotorn.

Finns det ngn vänlig själ som vill förklara?=)
typ vart den sitter osv...

/Magnus

Beast no.7
Mo
141
Molund
E-36 325i Sedan Edition
Ingen som har en bra beskrivning?=)

/m

Beast no.7
Mo
141
Molund
E-36 325i Sedan Edition
*lyfter*

Beast no.7
F.Nilsson
Den sitter en bit under insuget,en cylindrisk sak som är ca 8-10 cm lång med två slangar och en kontakt.
Ko
84
Kokerskan
Biarritz blau 540IM -00
Från ventilkåpan går en gummislang som sluter vid tomgångregulatorn, sitter en bit in och ett knep är att ta av locket till oljeburken så kanske du får in en hand om du har smala handleder, annars får du skruva av gasreglaget och gräva dig in, regulatorn snäpper du loss med handen, eventuellt att den sitter med ett klammer eller i en rund gummiring..

lycka till!

Kokerskan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.