|
|
|
|---|---|
|
Jag har enligt min utrustningslista följande högtalarpaket i min bil: -"0676 HIFI AKTIV-LAUTSPRECHERSYSTEM" Hur många olika högtalarpaket finns det till E39? Jag behöver byta högtalare i min bil nämligen och tänkte då att man kanske ska uppgradera sig till ett bättre högtalarsystem? Måste man då byta något annat än högtalarna? Alltså nån sorts styrenhet? Tacksam för svar och tips! | |
| Det finns 3st: Standard , med förstärkare och med DSP förstärkare. Till ditt system skall det gå bra att bara byta original högtalarna mot bättre eftermarknads dito(5.25" F+B) | |
|
Jo fast jag vill inte ha eftermarknadsdito, mestadels för att jag inte vet hur jag ska koppla in dom då telefonen är kopplad separat till alla högtalare. Tänkte köpa bättre begagnade högtalare och tänkte då att det kan vara bra att köpa rätt :) Men hur vet man om man har med DSP förstärkare? Min bil Länk |
|
| Det står DSP i din skärm eller multidisplay. | |
|
Lånar tråden lite: Jag har en E39 Touring -02 med komfortpaket. Min fråga är om det går att uppgradera högtalarna eller montera bashögtalare för en vettig slant. Tänkte främst på något originalkit/eftermarknadstillbehör. Tycker att det är lite klent basljud från originalhögtalarna. Min BMW-försäljare brydde sig inte ens att kolla om det gick att förbättra utan sa bara att det "troligtvis inte går, och om det går blir det dyrt". |
|
| Frågar du på BMW så antar dom väl att du vill köpa grejerna där och då blir det dyrt kan jag lova. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.