|
|
|
|---|---|
|
Hej panelen, jag är på jakt efter en välvårdad standardmässig 316 från 94- med M43 motor. Kan någon säga lite om prisbilden? Har hittat denna som ser fin ut men tycker priset är i överkant. Länk Vad är rimligt att betala för en sådan? (Är ute efter en snikbil solid röd eller vit i bra skick c:a 16-22000 mil) /L | |
|
Ojj, låter väldigt dyrt. Det var nog en av de mest överprisade E36 jag sett på länge :-) Jag hade max betalt mellan 15-20kkr för en sådan idag, eftersom du med största sannolikhet blir den sista ägaren på bilen om du tänkt ha den några år och kanske köra 3-4kmil. Jag har sett flera 97:or 316 (facelift samt ASC+T standard) med 20-25kmil för mellan 25-30kkr. Då borde en 94:a ligga en bit under 20kkr. Att priset är högt på denna beror nog på att bilen står isolerad på Gotland och där är kanske bilhandeln en lite mer skyddad verkstad än i övriga landet. Men ruskigt dyrt var det i vilket fall som helst. |
|
|
Samma här, skulle absolut max betala 17-20'kr för en bil liknande den i annonsen. |
|
|
Jag tycker själv det är för dyrt och det blir inte den bilen, men gärna det skicket på den tilltänkta.. Om jag förstått saken rätt, för 25.000kr bör jag få en mycket fin och väl fungerande 316 efter 94? /L |
|
| Absolut, finns många 96/97 för drygt 30kkr i utgångspris och de verkar inte försvinna av sig själva precis. | |
| Om bilen har levt hela livet på Gotland så har den aldrig sett saltade vägar vilket kan vara värt några kronor, dock inte 20 tusen. | |
|
Tack för er hjälp att dra upp riktlinjerna för priset. Nu törs man pruta lite utan att göra bort sig. :) /L |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.