|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| Har köpt en m6-06 från USA , får nog den nu i veckan längtar till träffen , är det fart spärr även på USA modellen? Något annat att tänka på? | |
|
Grattis! Yes den är spärrad... Sedan kan man inte göra Launch Control på M6/M5 med samma höga varvtal som på de bilar som rullar i Europa. BMW - Freude Am Fahren //Simon |
|
|
Varför går inte det? fart spärren är inte det bara för Europa? |
|
| Går det att koppla bort spärren? | |
| dem flesta tyska bilarna har fartspärr spelar ingen roll vart dem är sålda.. jo det går att ta bort spärren | |
| Tyska biltillverkare har enats om att ingen bil ska gå fortare än 250km/h eller vart nu spärren sitter? Säkerligen för att tillfredställa tyska staten, miljöpolicy mm.. Har dock inte hindrat hästkraftsrecet att löpa amok | |
|
Grattis!!! Varför har du köpt bilen från USA? |
|
| Rätt pris tror jag Dyrt men billit 500 | |
|
Dollarn kostar 6.43 sist jag kollade idag, så det kan vara anledning att köpa från USA. |
|
|
Kommer det inte till moms, accis och tullavgifter när man importerar från ett icke Eu land? 25% moms är ju inte så kul...........på 500k |
|
|
Kan det vara lönande att ta hem den via Tyskland för att få lägre moms (16%?) |
|
|
Momsen i Tyskland är numera 19%.. Det kan löna sig om man orkar. På en så pass dyr bil kan det vara en idé, men det är ganska mycket pappersarbete som måste fixat när bilen ska in i Tyskland först. BMW - Freude Am Fahren //Simon |
|
|
Det är rätt mkt som skiljer på en USA M6 och en EU M6. Frågan är vad du köpte den för, men det är nog än bätttre att köpa en Carrera GT eller liknande. |
|
| Har han gett 500k så är det väl inte en lysande affär direkt, med tanke på vad moms, accis och tull kostar. Går att få en M6 i tyskland med ett års europlus för ca 700k. | |
|
allt var inlkluderat i 500k har jag läst. dvs moms, besiktning, regning osv. /mvh jocke |
|
|
Så hur går det med M6:an...? /J |
|
| har du fått m6:an... berätta lite nu :D | |
| Ja hur gick det var det var det bara snack ?? | |
| Ja hur gick det var det var det bara snack ?? | |
|
Tror d e mer snack här än man tror =) kanske var det bredrägeri? han trodde ha gjorde en bra deal.. skickade över pengar men fick noll :S eller så är han ute just nu och kör =) // M.V.H. Daniel |
|
hampe m3 |
många nyfikna ställer mig i raden |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.