AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.523

Bild på E32 Limousine

M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Var bara tvungen att dela med mig av denna bilden.
Länk
mr
302
mr_majzoo
750iL, -90
Såg ju fin ut, undrar hur en sådan ser ut inne i passagerarutrymmet.
Dr
2.410
Dr Tinnitus
02 tii
740iL -99
Intressant på vissa sätt, men den så för djävlig ut, som de amerikanska bling-limousinerna.

De enda limousiner som jag tycker har rätt proportioner i karossen är bl a dessa amerikanska från den tiden när de hade redigt stora karosser att utgå ifrån.

Länk

Länk

Ingen egentlig limousin, men fin ändå.

Länk

Personligen så tycker jag det är svårt med designen på limousiner, särskilt de europeiska och nyare amerikanska, därför att grundkarosserna är för små så man kan inte gåra dem mycket längre än original innan det börjar bli helt sjuka proportioner, med ingen balans alls i linjerna.

E38 L7 är väl ett av få exempel som ser riktigt skaplig ut, men det är på gränsen att bli för lång i förhållande till helheten i linjerna.

Tar man andra exempel, som är rena kräkmedlena så kan man ju nämna Scorpio limo, och Volvo 740 Limo och som sagt de flesta nyare amerikanska, inte minst för att det är på modet att hela tiden överdriva. Flest dörrar eller längst vinner, ja man får ju inte glömma pool istället för baklucka och så nåra klonade PamelaSilverstedtRosing-typer i skummet i baljan... Huga.....

Och sen vit limo.....? Varför får jag flashar av vitval på näthinnan.....? Endast till bröllop då och i så fall en med balanserad design och storlek som en Bentley eller Rolls, eller varför inte häst och vagn, men helst mörkare nyanser om det ska vara bilar och limos.

Så tycker i alla fall jag.

Dr Tinnitus

Min bil
Länk
M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Hittade ytterligare en BMW Limo.
Länk
gu
144
gustaf
120i M-Sport 2007-08
Den där 5serien är enormt dåligt photoshoppad..
Ac
383
Acous
e21 318i -82
Det är ju inte meningen att limos ska vara vackra, de ska vara vulgo-bling, det är hela meningen med dem.
den vita sjuan såg grym ut men den ser ut o vara lite fuskbyggd så att säga
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

SUV-limos har ju blivit inne och här är en jag såg i Riga i somras Länk

___
//Ulf
Visa användare
847
Subidius
750 -91

Limo 1: Kromade skärmkanter, för hög, vita blinkers, vit?
Limo 2: Rikigt dåligt jobb i PS som sagt.

Jag är lite sugen på att bygga en E32 limo men garaget är inte tillrckligt långt.

Kärleken:
Länk
Visa användare
847
Subidius
750 -91

Edit*Limo 1: Gula blinkers..

Kärleken:
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.