|
|
|
|---|---|
|
Hej, jag har nu spenderat 2 timmar för att läsa igenom guider om uppdateringar av operativsystemet i navigatorn i min 330. Efter att följt samtliga instruktioner och laddat ner korrekt version till MK3 så visades kort information om att mjukvara hittats i läsaren, därefter blinkar det till i skärmen och den fortsätter flimra till och från. Jag kan nu inte få ut skivan hur jag än gör, så jag undrar om någon vet var man kan få tag i verktyget som gör att man kan plocka ut hela navigationsenheten? Eller om någon möjligtvis har några andra tips på hur jag ska få ut skivan. Mvh Mattias | |
|
Vad jag vet så ska det inte behövas något specialverktyg för att få ut hela navigationsenheten?! Ett tips som jag vet fungerat för folk här på forumet är att hålla in eject-knappen i allt mellan 1-15 min så kan skivan ev. poppa ut om man den känner för det. Mvh/ Niclas |
|
|
Hej och tack för ditt svar. Fick ut hela enheten med hjälp at guiden på forumet, men nu vill den inte ta emot några skivor. Är det någon annan som haft problem med detta? Det är inte det att den spottar ut skivorna utan den öppnar inte ett av "spjällen" som blockerar cd slotten. Finns det några andra knep eller sätt att reset'a enheten? Skärmen är alltså helt död och flimrar bara till någon gång ibland, knapparna fungerar likaså radio och cd. Mvh Mattias |
|
|
Gör såhär: 1. Öppna dörren på förarsidan (navcomputern skall då boota) 2. Låt dörren stå öppen. 3. Vrid på tändningen i 5 sek och slå sedan av tändningen igen. 4. Vänta i några minuter tills navcomputern somnar igen. 5. Öppna skuffen och tryck / håll in eject. Nu skall skivan komma ut ... ///M BMW-dille är inte en lidenskap; det är en njutbar galenskap... |
|
|
Hej och tack för din hjälp Marc-X, nu fungerar enheten som den ska och tar emot skivor som innan. Däremot verkar det som om om jag behöver installera om operativsystemet. Tidigare hade jag versionen SW 3-1/50, och nu är min fråga: Kan man installera allt ifrån V.22 - V.29 på en MK3 för att erhålla version 3-1/63 ? Eller klarar enheten inte av detta? Anledningen till min fråga är att jag endast hittar versionerna 26, 27, 28 och 29 tillgängliga, Och det verkar vara delade meningar huruvida det fungerar eller inte på X5World. Det står även att man i vissa fall behöver en s.k KeyCd, vilket jag har ordnat redan, men inte hittat någon information om hur eller när denna ska användas under uppgraderingen. Mvh Mattias |
|
| du kan använda v27 el 28.... | |
| Tack Bianca :) | |
|
Sååå nu har jag fått liv i navigationen med senaste mjukvaran, tack för hjälpen:) Däremot förväntade jag mig förbättrad grafik, rakare linjer och mer detaljerad riktninsvisare som dem visar på X5world? Mvh Mattias |
|
| beror på att du har mk3....mk4an (DVD)har bättre grafik,3-dy ,snabbare real-tid m.m | |
|
Ok, som jag förstod det kunde man dock få lite mer detaljerade riktningsvisare osv.. Huvudsaken är att navigationen lever igen : ) Mvh Mattias |
|
|
Den stora uppgraderingen för MK3 var ju när det fick från den gamla grafiken till den nya med möjlighet till splitscreen i version 3/1-40 och den hade du ju redan. Det som hänt från 3/1-40 till 3/1-63 som är den senaste är nog bara lite bugfixar och små prestandaförbättringar. ___ //Ulf |
|
|
Aha ok, då hänger jag med. Hur får man upp splitscreen förresten? M.a.o kan man bara få birdview med Mk4 systemet eller nyare? |
|
|
Split-screen kan du få i MK3, men BirdView är enbart tillgängligt i MK4:an. Mvh/ Niclas |
|
|
Mattias: Om du går in i "Set" så är den första inställningspunkten just detta. Se översta bilden i denna länk Länk ___ //Ulf |
|
| Aha ok, då är jag med dig :) Tack för det... | |
|
Är det någon som vet hur man får upp birdview om man har MK4? |
|
| Gå in i SET, sen håller du menyknappen intryckt i 10-15 sec,så du kommer in i service-mode..därefter scrollar du ner till perspective längst ner och aktiverar den till ON.. | |
|
Tack!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.