|
|
|
|---|---|
|
Allt började med att jag försökte lösa ett tidigare fel, när man ger fullgas så hänger sig varvmätaren på ca 4tusen varv samt att den liksom tappar accet. men om man växlade via steptronicen samt att man inte tryckte gasen i botten, utan om man lyckades hålla pedalen i nåt mellan läge så gick den som ett skott. har kollat kattarna insugsmembramet men inget fel, tänkte då att det måste vara ett el fel så jag drog ut minuspolen i ca 10 min skulle starta bilen men den dör ca 2 sek efter....riktigt irreiterande! någon som har upplevt någon liknande? jag misstänker soppapumpen eller bränslefiltret men man hinner gasa upp den i varv innan bilen dör så jag vet inte om det är nåt fel på soppa pumpen eller filtret.... får vara billös i ett par dagar :( | |
| Skulle rekomendera att lämna in för att kolla felkoder. | |
|
Skulle gissa på Lmm eller skadad sladd tilltändlägesgivaren. Kärleken: Länk |
|
| Lmm är en trolig orsak. Notera att lmm inte lämnar nån felkod. Vill du kolla den så kan du dra ur kontakten för att kolla om motorn ändrar karaktär. Notera dock att en felkod uppstår när kontakten til lmm dras ur. | |
|
vad tror ni en lmm går på? den kan man väl byta själv eller? eller måste man nollställa systemet eller liknande? |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Ta bort kabeln på LMM och testa utan, får du se om bilen går bättre, gör den det så är den felaktig. ///MVH Hasso Länk |
| nu startar bilen, men den går ganska oroligt efter att jag hade kopplat bort lmm. kan man byta en sån själv eller? eller måste man koda något? | |
| Vad jag vet ska det bara vara att byta. Plättlätt. Däremot kostar enheten en hel del. Mer än 3.000 kr, skulle jag tro. | |
|
Kolla boschnumret på den och sök sen på laga.se eller bildelsbasen.se så får du garanterat många träffar. Köpte min själv på skroten för 1200:- och bytte den på 2 minuter. //Richard |
|
|
3000 är ganska saftigt för en plast del som har en gemliknande metalldel :( ska kolla returbilen här i malmö sen får man väl vända sig till bildelsbasen.se ska bli så skönt att få bilen att gå bra igen :D tack för alla svar! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.