|
|
|
|---|---|
|
jag undrar vad ni har för ventil fjädrar i en m20b25 motor med en dr schrick 284graders kam om det går att köra med orginal eller om man ska ha hårdare fjädrar i motorn | |
|
Jag säger direkt att jag inte vet hur det är till M20, men till M30 fungerar det med originalfjädrar och detsamma borde gälla för M20. I och för sig är det ganska mycket mer lyft än original, men man varvar å andra sidan inte mer. Jag kör med dubbla fjädrar, något hårdare än enkla original, men hade inte tvekat att sätta tillbaka sådana om jag enbart hade haft dem tillgängliga. Å andra sidan finns det ju specifika Schrickfjädrar att köpa. Vill man varva 14 000 varv och ha stenhårda fjädrar så finns det tydligen även billetvippor. ___ Gör det med stil eller gör ingenting. |
|
STi |
När jag gjorde iordning en m20b25 sa dom att man kunde köra med original fjädrar MEN det var inget som dom rekommenderade. Jag tog därför styvare fjädrar. Kände att varför chansa. För att få ut max ur kammen, så måste man höja varvstoppet lite. Märkte själv att man låg och varvade mer eftersom effekten ligger högre upp i registret. Men vilken härlig motor det blev. Ojojoj saknar den :( |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.