|
|
|
|---|---|
|
Idag tog jag ur min motronicbox ur min 325a för att kolla nummer på boxen samt numret på orginal chippet. Innan demontering hade bilen en jämn tomgång på ca 700 varv. Nu efter jag monterade tillbaka boxen så pendlar tomgången mellan 400 och 800 varv. Tomgången sjunker för att hoppa upp till 800 varv precis innan bilen dör detta återupprepas ca varnnan sekund. Bilen känns också något slöare men fungerar i övrigt bra. Detta problem vet jag att många har haft men inte beror det vanligtvis på styrboxen? Jag kopplade ej ur batteriet innan jag demonterade men ingenting har kortslutits. Om det är styrboxen är det chippet eller nåt annat som brukar ta stryk vid demontering/montering. | |
|
Efter att ha demonterat boxen igen, blåst lite på kretskortet, slitit lite lagom i kabelhärvan och sett till att boxen är ordentligt jordad så känns det som bilen går renare och känslan av att den skulle vara slö har avtagit. När jag startade bilen igen efter andra demonteringen/monterngen var tomgången ojämn i 10 sekunder för att sen stabilisera sig på 600 varv. Efter att man gasat lite återupprepar sig detta. Men efter att ha kört bilen i 10 minuter så var tomgången precis lika orolig igen. Kan detta bero på att boxen nollats när den var utan ström? Jag har demonterat box på m20 förut utan att detta fel uppståt |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.