|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
jag satte ett dubbelkonigt green cottoni min 540 automat men det gick inte att köra. om jag gadsade på fullt så slog han i 3an hårt och lådan gick i failsafe och trans prog visades på displayen men nu när jag kör manuell 540 så satte jag dit filtret och jag gillar verkligen ljudet. har sportavgas oxå från kattarna men det blev en riktigt skön skillnad på ljudet på gaspådrag med filtret. gör som du vill men så gjorde jag och jag ångrar mej inte. kalla mej gärna tattare och idiot men blir ett litet diskret scoop nu under vintern längst nere i högra hörnet av huvet.. ingen tror att det blir bra men jag lägger upp bild senare när det är klart. hellre GasHäng än RattGlapp. |
|
|
Hittade öppna filter av polyester hos Misab, det får nog bli ett sådant då deras diagram också visade på bättre rening än med traditionella sportfilter av bomull och med olja. Kolla på Länk och klicka på "Filter" och sedan Misab sporfilter kdi - polyester. ------ BMW CS #04839 BMW SC #385 |
|
|
Det blir inget öppet polyesterfilter heller efter gårdagens upptäckt. Jag skulle dra in ett extra insugsrör till luftfilterboxen för ljudets skull igår tänkte jag. Och vad hittade jag där om inte ett mindre rör inuti det stora som redan finns där. Inte mer än 50mm i diameter i insugsändan bakom helljuset, känns som en ordentligt strypning? Övriga diametrar i insuget ligger ju på ca 90mm. Tog i alla fall bort det och fick givetvis lite mer morr i insuget. Nöjer mig nog så och går på avgaset när tillfälle ges. Var det ingen som kände till detta? Ska undersöka 530´n också när frugan kommer hem med den. Sitter det samma skit i dennes insug kommer den ju att låta riktigt gott sedan när den slirar iväg på automaten. ------ BMW CS #04839 BMW SC #385 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.