|
|
|
|---|---|
|
hej! på min e36 325 -94 händer ibland vid acc. att motorn tappar märkbar effekt. motorn vibrerar mer och avgaserna "pulserar" ut snabbt. ung. som om man hade tejpat för avgasröret nästan helt... dock går motorn som den ska för det mesta så den går inte så här illa hela tiden! det kommer och går lite som det känner för. men detta har än så länge aldrig hänt förräns motorn blivit varm. någon som känner igen symptomen? | |
| Låter som luftmassemätaren. | |
| Du kan dra ur kontakten til LMM och kolla om du får nån skillnad på motorn. Notera dock att när du drar ur kontakten så orsakar du en felkod. Ingen fara bara att nolla själv eller på verkstad. Bor du nära Skellefteå så hjälper jag dig gärna | |
|
jag bor i helsingborgs trakten så det är en bit bort. tack för erbjudandet i allla fall! men nu verkar det som om jag har blivit kvitt problemet. åtminstone de senaste 3 körtimmarna i alla fall. det enda jag har gjort åt det är att spraya rent alla kontakter till alla givare som går att komma åt utan att demontera nåt. kontakten till lambda sonden sprayade jag också. jag har provat att lossa kontakten till LMM men endast på tomgång. man hör att motorn reagerar när jag sätter på den igen men om det är ett friskhets tecken vet jag inte. finns det något sätt att själv kolla LMM fungerar som den ska? |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Kanske en tändmodul som håller på att ge upp!? MVH Patrik |
|
Jag har samma problem, vad använde du för spray? Jag läste i en annan tråd att detta kunde vara nått vanos fel? Motorn vibbrerar mer än vanligt på gaspådrag från 0-2000rpm. Hjälpte det för dig? |
|
|
jag använde 5-56. efter det så har jag inte haft några problem. det måste varit glapp nånstans i mitt fall. synd att jag inte kunnat få reda på exakt var felet låg men så länge man är kvitt problemet så är man ju glad. agro, prova främst att spraya på lambda kontakten och alla tändspole kontakterna. berätta gärna om det hjälper för dig! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.