|
|
|
|---|---|
|
Hej Någon som vet om alla kardaner är lika långa på e30? pluspoäng för den som kan måtten om de inte är samma på alla :) | |
|
Det är olika längd mellan låda/bakaxel beroende på låda, men kardan är skutbar med splines och fästet för stödlagret är skutbart i karossen. Byter man från en kortare 240 låda till en 260 är kardanen inget problem, det är bara att justera in den till rätt längd. Bra va !! |
|
|
okej att den är förlängningsbar vet jag om. jag behöver veta ifall det finns olika längder mer än att de än skjutbara. detta då jag bytt motor i en 02a. kardanen jag har är förkort "även när den förlängs" min kardan är ca 147cm max ihoptryckt. var lättast att ta mått när den var i det läget |
|
| Ska kolla i morgon om jag har några liggandes att mäta på, ev kan ju 320 vara längre än 325 iom att lådan är kortare. | |
| det tackar jag för | |
|
Har nu mätt en kardan som suttit på en 320 -84, den var 1470 mm totalt hoptryckt. Men på den främre delen stod det skrivet med tuschpenna "518i -86" om det stämmer kanske bakre delen till en 5 serie passar, och borde vara längre. |
|
|
tack! då var den lika lång som min. det saknas inte mycke för att kunna trycka ihop dem. funderat på att sätta en platta mellan bakaxelklumpen och kardanen. men frågan är hur mycke man minst bör trycka ihop kardanen. |
|
|
Har inget bra svar på hur mycket den måste ihop =( Men ska du göra en distans borde den nog svarvas så du får centrerings ringen i mitten. |
|
| jag tänkte kapa av fästplattan från 02ans kardan o ha den imellan. bättre distansborde man ju inte kunna ha. frågan är bara om det räcker om sagt | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.