|
|
|
|---|---|
|
I morse vid 7-tiden så var det tre jävla puckon som snodde mina fälgar. De fick med sig 3st innan grannar såg vad som skedde och lyckades skrämma iväg dem. Nu står bilen på domkraft på höger sida och i backen på vänster sida. Så bromsskivorna samt sidospoiler är också körda. Ialla fall på vänster sida. Vet nån vad nya M5 orginalfälgar (E39) kostar? Jag har försäkring men kan vara bra att kunna uppge det när jag ringer till försäkringsbolaget. Mvh Jonas | |
|
För djävligt, man kan inte bli annat än förbannad!! Vet inte vad fälgarna kostar, men de är inte billiga... Hade du hjullås på? BMW - is there anything else? |
|
|
Red_wing05: I och med att det är mer skador än bara fälgar/däck så hade jag inte sagt något till försäkringsbolaget utan istället transporterat in bilen till din närmsta BMW-verkstad och låta dom gå igenom skadorna och lämna ett pris på att återställa bilen. Vet inte priserna på just dessa fälgar men det är inte ovanligt med priser på 4-6000kr per fälg och sedan 2-3000kr per däck. ___ //Ulf |
|
|
Har inte sagt nått pris till försäkringsbolaget ännu. Hade precis bärgaren här men han hade bara med sig 16'' och det går inte på fram. Så nu står den med 3hjul och väntar på ett större framhjul. Skall transporteras till BMW på måndag för genomgång. Finns inte en däckfirma i stan som har öppet idag, fick dessutom åka och försöka få tag på längre hjulbultar pga spacers fram. Tyvär inga hjullås på har inte blivit av att man har köpt det, dessutom står den oftast i eget garage. Men imorse behövde jag bilen därför stod den utanför lägenheten. Men det är ändå inne på en gård med massor av fönster ut mot pakeringen och det skedde kl 7imorse så de verkar inte ha brytt sig allt för mycket för att bli upptäckta. |
|
|
Tråkigt att höra.. att det finns sådana puckon fortfarande... Det finns ju så många billiga kopior som folk kan köpa om de inte har råd med orginalfälgar.. men det är klart det finns många snåla människor som vill ha allt gratis Min Bil: Länk |
|
| Ja, hjullås är ju ett måste att ha om man har finare fälgar även om man inte är helt säker då heller. | |
|
blevt av med mina för en månad sen hade hjullås men det hade dom skruvat av lyckligt vis hade dom varit duktiga o pallat upp den med leccablock. fick 19000 och handla likvärdiga fälgar o däck |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.