|
|
|
|---|---|
| Funderar på att köpa en 528i touring -00 som är hämtad från Italien.Kan det vara så att dom använder ett mindre värmepaket i Italienska bilar.Har nämligen en Volvo 850 som är importerad från England,och där är värmekapaciteten dålig vintertid därför att i England har det flesta bilar ett mindre värmepaket.Kan det vara så på Italienska bilar också,Och jag funderar även på om det finns säten med värme i på italienska bilar.Har inte frågat försäljaren ännu, | |
| Jag har en & enligt eget test ger den bra värme. Men det är ju inte förrän jag ska göra min första vinter med bilen som jag kommer att veta. På min saknas stolsvärme men kan inte tänka mig annat än att de kunde väljas till. | |
|
Jag tror inte att värmepaketen ska vara annorlunda men är inte helt säker. Värme i stolarna är på många marknader ett tillval, bl a Tyskland och Italien och desto bättre klimat desto större risk är det att bilarna saknar detta. ___ //Ulf |
|
|
Sen när det gäller Italienimport så ska man vara lite försiktig då många handlare som hämtar bilar därifrån inte är så nogräknade. Har t o m sålts skruvade bilar hos italienska BMW-åf. ___ //Ulf |
|
|
Nu kommer säkert någon säga emot mig. Det förekommer mycket teorier om olika värmepaket ett för england ett för tyskland ett för italien ett norskt som är felkopplat m.m. bl bla. Oftast så sätts bilarna ihop i samma fabrik. Väldigt vanligt att denna teori uppkommer när man har dålig drag i kupefläkten man får dålig värme eftersom man inte orkar ha fläkten på full hastighet hela tiden. Ett byte av kupefilter kan göra underverk. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.