AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.286

Måste jag betala moms när jag köper bromsskivor till m5 e39 i USA?

Länk hitta dom här på ebay, totalt kostar dom alltså 550dollars för två skivor och med dagens kurs så blir det ju omräknat i sv kronor blir det alltså 3630kr rätt billigt tycker man med tanke på att bmw sve tar 3200 för en skiva, men och det är oftast en men! ingår moms?och är det nån som kan få fram ungefärliga fraktkostnaden hem till sve för två skivor nån som kanske är mer van att handla via ebay och antagligen har bättre engelska än mig
ja
150
jas01
BMW 530D F11 -13
BMW X1 2,0D -11
Kostnaden för frakten framgår av sidan på sidan.
Senast jag handlade från USA kostade det 211 dollar när jag hämtade paketet kostade det:

Tull på industriprodukter 32:-
Moms 242:-
Speditionsvagifter till posten 100:-
Summa 374:-

Jonas A
Ho
39
Horizone
M5-00
206RC
Har för mig jag läst nånstans att broms skivorna i Usa och Europa modeller är olika. Usa kör med en mer budget variant och vi har så kallade flytande skivor i Europa, rätta mig om jag har fel.

Hur som helst så ligger momsen på 25% av varuvärdet.

Mvh
Horizone
fr
85
fredde 540
540-01
M5-01
var köper du dina skivor för 3200st
förenade bil i malmö tar 2400st till min 01a
Du får betala tull och moms på vad varan kostar inklusive frakten så var beredd på att det kostar kanske runt 30% mer när paketet är i sverige och alla avgifter är betalda.
jag ringde faktiskt till bmw i gävle och frågade och då sa han att dom kostade 3200kr styck, verka ju konstigt det ska ju inte skilja nånting på dom bromsskivorna, det är väl samma på 99-03.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.