|
|
|
|---|---|
|
Tja! Behöver bara "skriva av mej" lite. Fick min 735:a snodd och smälld inatt, (krockad med en 740 = dubbel olycka) trodde att larmet skulle skydda mej från sådan här skit men tydligen så fungerade det inte :-( förvånad över att man kan sprätta bort delar av tändningslåset och sedan låsa upp rattlåset OCH starta bilen med en mejsel! Har själv gjort det idag för att se om den startade. Ni med äldre kärror och orginal larm borde nog göra en funktionstest av larmet då och då. Misstänker att min bil blivit ett verktyg för ett försäkringsbedrägeri då 740:n verkar ha stått stilla ett bra tag och bara hade tillfälligt skattemärke, men men kan ju vara en ren olycka av en klåpare till chaufför också vad vet jag. Som sagt, testa era äldre larm då bilarna är löjligt lättstulna om man väl kommit in i dom. // CB. Fd // Adrenalin. Får man ta BMW:n med sej in i himlen Länk ? | |
|
Mycket tråkigt :( Lider med dig. Hur går det med bilen, var det reparerbart? |
|
|
Jag bor i Solna och såg bilarna i fredags morse. Inte kul, så onödigt!!! Hoppas du får sålt den! |
|
|
Jag kan inte se att ett originallarm skulle hindra en tjuv på något annat sätt än att sirenen drar till sig uppmärksamhet. Det som hindrar någon från att köra iväg med bilen är en elektronisk startspärr. Att ta sig in i bilen är nog inte så svårt, där är det inte mycket att göra annat än i förebyggande syfte (se till att inget värdefullt finns där). |
|
| Använde du inmobilizern som finns i färddatorn? Jag använder den jämt, trots att den är krånglig att hantera. | |
|
InfiniteObscurity: Ska höra vad BMW säger om hjulupphängningen och fixa resten själv. -Per-: När larmet löst ut så sätts ju även tändsystemet ur funktion så funkar larmet så har man ju ett skydd mot att hela bilen försvinner. Det som förvånar mej är att den inte var tjuvkopplad utan att man slitit bort delar av tändningslåset och sedan startat bilen med en skruvmejsel! Bengt C: ? Visste inte ens att det fanns något stöldskydd den vägen. Fd // Adrenalin. Får man ta BMW:n med sej in i himlen Länk ? |
|
|
Det finns en enkel imobilizer i färddatorn, åtminstonde den "stora" färddatorn. Det är "Code" knappen som används för detta. Problemet är, vilket också är orsakan till att försäkringsbolagen inte "godkänner" den, att kod ska anges varje gång man parkerar. Den kommer inte ihåg den gamla koden. Detta gör att det blir en massa knappande, utöver rattkrycka och alla andra "precautions" som mam tar till för att ha få ha bilen ifred. |
|
|
Code-spärren i OBC:n försvårar tyvärr knappt nämnvärt för den normalskickliga tjuven BMW CS #5139 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.