|
|
|
|---|---|
|
Tack för den utförliga beskrivningen under "gör det själv" hur jag drar fast en lös oljepump. min 740-95 har rullat 19000 mil och jag har läst att oljepumpen kan sitta löst. alla skruvar, från trågskruvar till pumpskruvar satt löst, helt otroligt att de satt kvar på sina platser, ingen i tråget. min fråga är: jag har en kåpa som döljer drevet i pumpen, den sitter med tre pinnskruvar. i beskrivningen finns ingen kåpa men skruvarna syns på bilder. är det meningen att man ska skippa kåpan? kanske i så fall på grund av att om skruvar o muttrar lossnar helt så trillar de ner i tråget. har man kåpan så är risken större att skruven fastnar i drevet. å andra sidan så ska de nog inte lossna igen. tacksam för svar. | |
|
jag har antagligen formulerat mig på ett oförstående sätt. 40 st har besökt sidan men inget svar. och jag som trodde oljepumpen var ett problem på denna modell. jojo, ringer BMW, de kanske har svar |
|
|
Fråga på 5-serie forumet istället. Borde finnas sådana motorer i dom bilarna också. /Mats J |
|
| Satt jag har dragit pumpbultar på två M60, och ingen av dom hade kåpa.. | |
|
det spelar tydligen ingen roll om man skruvar dit den eller inte, en "skönhetsdetalj" som kanske medföljde den långa modellen? tack för svar. Dod |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.