|
Sida 1 av 4
|
|
|---|---|
|
kollade igenom zatzys försäkrings tråd där folk skrev sitt pris o vilken bil etc... såg en kille med en 530i 24år och som bor i bredäng. betalade 12K för helförsäkring vilket lät hur bra som helst. gick in på ATAVA försäkringar och knappade in mig själv samt vilken bil.... fick pris på 11600kr för helförsäkring med hyrbil etc... det låter helt otroligt.. jag vågar knappt ringa haha jag skulle få bvetala 28K för hel försäkring hos vilket annat bolag som helst. ngn som haft problem med ATAVA? ngn som har dom överhuvetaget? jag kör e30 325 och är 21år. Mvh Timmy | |
|
har googlat litegrann o har inte sett ngt negativ om dom... de ägs utav trygg hansa.. kostar 50kr för att ringa deras kundservice men man kan sköta allt genom internet 968kr per månad för helförsäkring med bärgning hyrbil 2000mil per år.. 3000kr i självrisk. vilt tror jag det var oxå. 325 e30 i sthlm på en 21årig kille låter för bra för att vara sant. |
|
|
Ja, låter lite för bra för att vara sant! Kollade en BMW 635Csi till mig, 22 år, sthlm 7 935 SEK / år! Priserna jag har varit van med är i 20 000 kr klassen, ca 23-27 tusen och uppåt. Så nu ska planera på att införskaffa e24 återinlivas! Woho! :) |
|
|
Atava är nytt från i somras och Tryggheten finns i att Trygghansa ligger bakom med ett stort bolag och kunskap. Kolla in deras elprylsförsäkring också... Mpower |
|
| Det lät ju intressant!! Men på mig 25år så ville dom ha 7925:- för en halvförsäkring på en 320 97:a, märkligt?? | |
| i göteborg ska tilläggas :) | |
| Oj, min försäkring avser helförsäkring! RUSKIGT billigt för mig! | |
|
Hmmm, låter för bra för o vara sant som sagt. Ska nog ta o byta bolag......................... Mvh Henke |
|
| ja det e skumt som f*n.. jag betalar 5300:- hos if för samma försäkring dom är ju ioförsig billiga på bmw verkar det som. | |
| Glöm för sjutton inte att kolla med Vesta. Jag får intrycket av att dom oftast är billigast. Åtminstone för dem med lite större motoralternativ. Vesta utklassar Atava i mitt fall. | |
|
hm... dubbelt så dyrt hos atava för mig jämfört med orginalförsäkringar - betalar 9800/år helförs hos orginalförs. och atava ska ha runt 20k för samma skydd...skumt, å andra sidan ville trygghasse ha 23000... vilken djungel - värre än elpriserna :( /björn |
|
| nån som vill länka adressen till dom mvh | |
|
Såg att det var skrivet så här på Atava: " Om knacka plåt inte är din passion så kan det vara bra med en vagnskadeförsäkring som komplement till ditt Medium- eller Largepaket." När ni sett era priser är det med Largepaket och vagnskadeförsäkring? För som jag förstår det är Largepaketet ingen "helförsäkring". |
|
|
alla mina bilar är dyrare hos atava än mitt nuvarande fbolag som är dina försäkringar.... |
|
|
"1062 Vi får ingen träff på ditt personnummer. Kontrollera personnumret och försök igen." Lite svårt att kolla när det händer. mvh Tomas |
|
|
Nu hittas inga regnr alls... 1059 Tekniskt fel. Vänligen kontakta Atavas kundservice eller försök igen senare ___ //Ulf |
|
|
Kollade min bil på atava, kostade 17.000kr/år. Har den försäkrad på länsförsäkringar idag för 12.000kr så det blir nog inget byte av bolag... |
|
|
Blir nervös när ni håller på att tjata om Atava. ;-) Det tyder bara på att ni inte jämfört mot Vesta. Läser ni ej mina inlägg??? ;-) Vesta verkar ju utan tvekan vara billigast för en stor majoritet av oss BMW ägare. Länk I de fallen andra bolag kan bli billigare eller lika billiga kanske är med liten motor och på landsbygden. Detta är ingen jäkla reklam utan jag trycker på detta bara för att ni ska tjäna pengar. Men som sagt, ni kan ej få prisuppgift från dom online. Ring deras kundtjänst. Tills motsatsen bevisats är det Vesta som gäller för mig (och för många andra här gissar jag). |
|
|
hahah, jävlar, mer än halverade min premie på 750:n =) (från ca 22Kkr till 10 Kkr) blir till o täkna när ja kollat igenom alla vilkoren o fortfarande känner mig nöjd. tack så mycke för tipset!! mvh Erik A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! (ärligt stulen av Jesperado) |
|
|
Så bra att denna försäkringsdiskussion förs här på forumet! Det fick mig att kolla upp vad jag borde betala för min bil, en 330Ci-01 från 2001. Har fram tills nu haft BMW Originalfärsäkting genom If men efter dagens samtal till Vesta har jag bstämt mig för att byta. Jag kommer genom detta byte att spara 1535:- per helår, premien gick från 8702:- till 7167:- efter bytet (trots 10% rabatt hos BMW Originalfärsäkring p g a BMW CS-medlem). Det inkluderar allt; hyrbil, nedsättning av självrisk vid vandalism etc. 29 år bosatt i Helsingborg. Atava kom inte i närheten. |
|
|
Mina bilar blev faktiskt inte heller billigare med varken Atava eller Vesta. Tennant här....för mig är det iallafall den billigaste försäkringen. Frasse |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.