|
|
|
|---|---|
|
Hej hej.. Jag har en 535a som är vad jag vill kalla slö, maskinen går som en klocka, faktum är att jag nog inte hört en så tyst Bmw maskin förr.. inte en endaste ventiltickning, bara o njuta av spridarsången! =) Det är inte så där jättelängesen jag köpte den för visso, så det har inte blivit så mycket letande, jag har iaf bytt insugspackningarna nu, dén tjuvade lite luft o som följd av detta så gick den ojämnt o ryckte såväl i staden som landsvägkörning, men detta är åtgärdat o utplånat! =) Men är den slö eller har jag tämjt dom 211 hästarna redan? Var iaf precis på mekonomen o köpte 6 stift, soppafilter, oljefilter, o en svin´dyr stor förpackning med Slick 50, tänkte att jag skulle skämma bort maskinen med lite godis när den går så snällt.. Min lambda är visserligen slut också, så den är urkopplad för tillfället, den det ska väl inte göra något förutom att det är en virvel i tanken? Har någon vänlig själ ett bra tips om vad som gör den trött förutom matta stift o filter? (Det går inte o låsa fast den en gång, nog för att det är bra bromsar bak, MEN 211 hästar..) Nåväl återkommer om detta när jag har hunnit fixa.... MÅ VÄL ALLA GOA GUBBAR... | |
| Hej! Fixa lambdan så skall du se att den går bättre sedan , det är ju den som ger input till insprutningen så att bränsle/luft blandningen ska bli korrekt. | |
| Ja jo jag vet, men jag tycker ändå inte att det ska göra något för hur den går.. men jag hoppas på de jag också! Fast å andra sidan, Bmw o jag =) Det är glädje men ofta invecklat o så, Men de ä bar o fline =D | |
|
hur kan du resonera, att om bilen tar mer bensin utan ökad effekt eller anledning. att detta inte skulle påverka prestandan?... en bil går på luft/syre.. inte på bensinen... detta är bara en lämplig utblandning. så ordna till lambdan ska du få se att det blir skillnad i maskin. /mvh jocke |
|
|
byt lambdan..hoppas oxo att du inte redan bränt ut katten oxo... det gör man rätt snabbt med kass lambda pga den högre bränslemängden som brinner upp i katten... bra resonerat??!??!hahaha |
|
| BYT LAMDAN...!! min är oxå slö.. ska in för avläsning på bmw på tisdag.. hoppas dom hittar nått.. hör gärna av dig hur det går.. men som dom andra säger lamdan är viktig.. hur mkt drar den i snitt..? | |
| Hur har det gått för dig..? | |
|
Används verkligen lambdasonden vid full gas på en BMW? |
|
|
på dom flesta bilar ska den slås av vid full gas.. eller om det är när man passerar ett visst varv. men detta lär juh inte justera sig så omedelbart direkt. som jag förstått det så slutar den ta info från lambdan och går på nåt förinställt värde vi maxbelastning. men kan boxen gå i nödläge om inte lambdan ger rätt värden till insprutningssystemet funderar jag? /mvh jocke |
|
|
Hej mina vänner! nu är sega jag tillbaka igen med en liten historia om hur det gick.. Lambdan är bytt, o JOKKO.. med eller utan lambda, det gör ingen skillnad för hur pigg bilen är. Däremot en hel del på bränsleförbrukningen. Den ställer blandningen på ett sk nödprogram när man kopplar ur lambdan, vilket fungerar utmärkt om man har ett stort bränslekonto. Även väldigt skönt o kunna köra med den inkopplad utan att behöva studsa o rycka fram som en känguru =) MEN! Detta var inte roligt! Vilket skitjobb! Bmw i all ära, men när dom bestämde sej för sätta den i katten, "Gurgel o snorloska!" Inte roligt alls, en sån där skitsak kan fastna på riktigt! Mina gängor skar dessutom... men efter en massa svordomar o våld så löste det sej. Nu är även stift o soppa filter bytt, men felsökningen får fortsätta, för den är ändå super trött under 3.500.. |
|
|
Tobbegotland, hur betedde sig din bil exakt med trasig lambda? |
|
| Helt hysteriskt, hoppade sej fram! Med koppling nere går det ganska bra o varva, men o komma iväg är svårt.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.