|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag skulle vilja ha motorvärmare till min Z3M såhär på höstmorgonen. Jag undrar om det är någon som har fått tag i motorvärmare till sin Z3M eller M3 E36?! Jag har haft kontakt med Defa och dom har inte till M-motorerna! Calix verkar inte heller ha motorvärmare till min kära M... har till alla andra motorer :-( /Magnus | |
|
Hej! Sitter en Webasto bensinvärmare i min B3:a,har funkat jätte bra när jag testat den,borde funka eftersom det är kylarvattnet som värms.Oljetempen visar +25°C när jag startar bilen,tar ca:30min. Vad är det som gör det så svårt att fixa värme i M bilarna? Vi hörs,Mvh Dic. |
|
|
Jag vet faktiskt inte vad det är som gör det så svårt... men det är ingen som har det bara :-( Jag vill ha en sån värmare som man kopplar till el-uttaget bara.. /Magnus |
|
|
Förstår tanken om elvärme,ringde för skojs skull upp Webasto i Bromma och kollade prisbilden. Från 12000: och uppåt beroende på funktioner,notera då att monteringskostnad tillkommer. Har haft planer på att riva bort min då jag inte kör när det är kallt och ställer av nästa vecka,tycker att värmaren tar för mycket plats när det ska mekas och donas men nu kanske den får vara kvar med tanke på priset. Paap på 7-serie forumet fixade till en eldriven oljevärmare i tråget som han blev mycket nöjd med,sök inlägg där så kanske du hittar nåtvettigt. Mvh Dic. |
|
|
Förr fanns det elektriska motorvärmare som istället för att sitta i ett av frostpluggshålen i blocket satt på kylarslangen. Man kapade slangen och stoppade dit en rörbit med element och elkontakt på. Borde rimligtvis finnas fortfarnade. Jonas A |
|
|
Det går inte att använda en för slangmontering typ defa´s 700 serie? Länk "M Needs No Gimmicks" |
|
|
Chilly: Defa erbjuder inte nån slangmontering till M-motorerna så förmodligen sitter slangarna på ett sånt sätt att det inte blir rätt genomströmning. Min tanke är dock att bygga om en vanlig blockvärmare som Defa's 800-serie då ingen erbjuder nåt färdigt paket till M. Jag har en sån liggandes till en annan bil och tänkte att om man bygger upp med kemisk metall eller nåt så man får passat efter M'ens block. Hur är det med kemisk metall... leder det värme lika bra som vanlig metall eller är det någon som har några tips på gjutbara material som leder värme? /Magnus |
|
|
Ta och gå in till närmaste bmw verkstad och fråga, fick monterat blockvärmare och kupéuttag i luleå hos bmw. Det passar från motorer med samma blocktyp, minns inte vilka men det vet väl bmw. Om inte annat ring englunds i luleå. ----BMW ///M3--- |
|
|
Kollade kvittot där står nummer DA411316 om det hjälper. ----BMW ///M3--- |
|
|
Hej! BMW rekomenderar "slangvärmare". Det svar jag har fått är att det inte finns några vanliga värmare till M-motorerna därför att man inte vill påverka cirkulationen i blocket. Sant eller falskt? jag har i alla fall en slangvärmare på min M3 E36 och det funkar bra. Mvh Johan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.