|
|
|
|---|---|
|
Tja! Min batterilampa blinkar lite då och då när jag är ute och kör. Enligt förra ägaren har han inte hittat något direkt fel på den utan den bara blinkar. Jag undrar lite vad det kan tänkas vara. Jag har en hel del högtalare som är kopplade "på" batteriet. Kanske hjälper om man kopplar till slutsteg? Eller så är det väl bara glapp. Men vill gärna höra era versioner av problemet! Tacksam för svar. MVH Jocke | |
| E det värre när du kör i vått väglag? Kolla så remmen är korrekt spänd | |
|
Det vet jag inte. Har inte hunnit köra den i vått väglag än. Men jag och en polare pillade lite på den idag. Kom fram till att det är något skumt kopplat med slutstegen och skit. Kan tyvärr inte säga mer detaljerat för jag är inte 100% high på bil-ljud. Men vi ska i alla fall kolla på det nästa vecka och se om det blir bättre sen. Off-Topic: Hur kollar jag vad det är för typ av motor i min 318i -94? M40 eller M42? |
|
|
Har samma problem på min 325i.. Började för en vecka sen. Blinkar ibland och ibland är den svart! Och idag på vägen hem från jobbet blev jag utan ström, fastän lampan var släckt hela vägen hem! Tog voltmätaren på batteriet, och mycke riktigt så laddade den ingenting! (Skumma var att batterilampan inte lyste) Chansade på att laddregulatorn är paj! Plockade loss den nu ikväll, ska se om jag får tag på en ny imorrn! Återkommer när jag bytt den! |
|
|
ZxVC: samma hände för mig idag. Fast min lampa och några till har glödit ett tag. På väg hem idag på E4 så dåg den o då var det slut på ström :( Ska bli kul o se vad du har för fel. Jag ska kolla jordfläta mellan motor och chassi, sen blir det bort med generator och sicka på service. Varför välja något annat när man kan åka BMW!! |
|
|
Men det har aldrig varit några problem. Den har aldrig dött eller något liknande. Utan den blinkar bara helt enkelt. Återkommer när jag kollat det där med slutstegen. |
|
|
Regulatorn bytt men problemet kvarstår! Har nu fått tag i en beggad generator! Ska byta nångång i veckan! Återkommer! |
|
| Var generatorn som var boven! | |
|
Provat att byta kol, pos.14:Länk ? Eller bytte du dom med regulatorn? Kolen är generatorns slitdel no.1 AE |
|
| Går/gick inte beställa endast kol utan hela regulatorn var tvungen att bytas, så ja kolen är/var bytta. | |
axelsson |
haha min blinkar också, men de skiter jag i för den funkar fint i överigt! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.