|
|
|
|---|---|
|
Snart helg, Toppen! Byte av motor olja och filter. Jag undrar om K&N's oljefilter är ngt att satsa på i min 328i och Castrol olja. Eller bättre med orginal oljefilter? En fråga till, Vilken olja från castrol ska jag ha? vill ha en bra! trevlig helg. mvh, Figgeh~ | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Varför ska du ha olja från Castrol ?? :) oljefilter skulle jag köpa MAN eller från BMW K&N vet jag inget om. En 97 behöver ingen helsyntetolja, går lika bra med en delsyntet tex Mobil Supers S 10W-40 som är prisvärd och bra och BMW godkänd till din motor, likväl som ca 200 olika oljorfabrikat, vill du ha helsyntet så är Valvoline synpower 5W-40 också ett prisvärt alternativ ca 100 kr litern. LL godkänd av BMW. ///MVH Hasso Länk |
| KN filter är väl bra men kan också vara en orsak till att LMM ger upp, beronde på att det kan vara lite för mycket olja på filtret som bränner av trådarna i LMM. Men rätt använt är KN Filtren OK. | |
| Sorry för snabb KN OLJE filter är en sak, vad jag skrev om är KN Luftfilter | |
|
Tackar för hjälpen Hasso! mvh, Figgeh~ |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.