|
|
|
|---|---|
|
hallå! Jag behöver byta kupéfläkt i 518 E28, hittade en från en 528 E28, är det samma typ av fläkt i de båda bilarna? MVH Niklas! | |
|
Det finns 2 olika fläktar bher och sofica.Och känns lättast igen på fläkten, bher har vit fläkt, och sofica har svart fläkt. Så om det är samma färg på fläktbladen så passar det MVH Pelle cs4605 |
|
|
Tror att det finns en tredje variant också dvs Bosch.. Mvh Janne. |
|
|
OK! Tack för svaren! Men går det att sätta in en Bher när det har suttit en Sofica där innan? MVH Niklas |
|
|
Nej! Jag har fått förklarat att det inte går,du måste nog ha det märket som är installerat i just din vagn... Mvh Janne. |
|
|
OK! Satt de olika fläktarna i olika versoner, ex att alla 520 hade en typ av fläkt och 518 en annan? Eller har det emd årsmodellerna att göra? Eller kanske är det slumpen? MVH Niklas |
|
|
Ingen aning faktiskt... Finns säkert något system som BMW haft ang. detta,men jag vet som sagt icke. Mvh Janne. |
|
|
Enligt tis´n så finns det bara dom 2 fläktarna som jag nämnde innan. Det var slumpen som avgör vilken fläkt du har. Och det mesta av värmepaketet skiljer mellan dom 2 modellerna MVH Pelle cs4605 |
|
|
Ok Pelle! När jag letade efter en ersättningsfläkt så nämnde någon om Bosch fläktar..Men nu verkar det vara klargjort att det bara finns Behr och Sofica fläktar. Tack o bock. Mvh Janne. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.