AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
6.961

var får man tag i en ny nyckel ?

Sida 1 av 2
tj
14
tjenafaan1
:) 740 -95
hej ! jag lyckades punda bort min bilnyckel och har nu bara reserven å använda. var får man tag på en ny nyckel ? går det att få tag i o.s.v
har en 740 -95 a
mvh //bosse
su
174
super-dan
116i - 06
Hos BMW... Betalas i förskott och hämtas ut av bilens ägare efter några arbetsdagar.
tj
14
tjenafaan1
vad kostar det ? vet du det ???
su
174
super-dan
116i - 06
Det beror alldeles på vilken typ av nyckel du har. En helt plain nyckel utan fjärrfunktion och liknande kostar typ 250-350 spänn. En fjärrnyckel kan kosta sisådär 1200-1500 spänn.
tj
14
tjenafaan1
shit pommfritt !!!! jag ringde å dom ska ha 1400 spänn !!!!
snacka om dyrt punda bortande :( s u c k
Helt okej pris på en fjärrnyckel måste jag bara tillägga, exempelvis kostar en fjärrnyckel till en Renaul Clio ca det dubbla :P

Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Sedan borde väl den borttappade nycklen kodas bort från startspärren, så den inte kan startas med den ev upphittade nyckeln ?.

///MVH Hasso
Länk
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
God idé från Hasso.
"-Kolla här ligger det en BMW-nyckel. Precis där det brukar stå en 740...Hmmm"

AE
tj
14
tjenafaan1
ombesörjer bmw det också ? // bosse
Ti
65
Tibban
525 TDA -92
1400kr låter som ett rimligt pris i dagens läge.
Visa användare
312
Todde
525i M-Sport 2006 (E61)
1400:- är det MED hela fjärrdosan då eller bara nycklen?
Har en fälknivsmodell som är avbruten och funderar på om det verkligen är värt pengarna. Precis fått igång den och jag måste säga att jag är besviken på räckvidden på fjärren. Måste stå alldeles för nära bilen för att det ska vara någon vits med en fjärrnyckel. :) Har inte fjärrsändaren och mottagaren direktkontakt så går det absolut inte. Ska det vara så? Har en 730 -88. Tekninken kanske inte var så bra på den tiden... :)

Todde
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Det är inte alltid bra med lång räckvidd heller. Står man och lutar sig mot diskbänken hemma med nyckeln i fickan kan man lyckas både med att låsa upp bilen och köra ner alla rutor med komfortöppningen...
Lite nycklar på realoem:
Länk
Visa användare
312
Todde
525i M-Sport 2006 (E61)
Man vill ju iaf kunna komma 2 meter bakom bilen och låsa upp... :)
I mitt fall så måste jag vara i höjd med bakdörren.

Todde
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Anders-72 variant har jag testat en gång. Som tur var så var det bra väder den natten :)

///Jesper
"Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad."
jo
429
joblock
740iA -92 (E32)
750iA -96 (E38)
328i -00 (E46)
MB 500SL -04

Angående räckvidd:
Den gamla fällknivsmodellen går med IR-ljus som i princip måste ha fri sikt mot innerbackspegeln där mottagaren sitter därav sämre räckvidd. Dåliga batterier påverkar ytterliggare.

mvh.
Lasse

## Köra BMW 7'a, det är livskvalité ##
Visa användare
312
Todde
525i M-Sport 2006 (E61)
Hej!

Bytte batterier igår men lika illa, däremot så har jag fått en ny liten mojäng på min mottagare som jag inte hade tidigare. Den ska visst sitta i taket precis bakom backspeglen. Någon som vet vad den är till för? Måste jag göra hål i taket för att få bättre mottagning.... Kan sluta med ett fult hål i taket utan nytta. Vill bara veta om det är en mottagare också för att få bättre mottagning runt om bilen eftersom min endast hade den där rektangulära pucken i taket.

Har letat efter någon bildserier på hur fan man får bort innebelysningen utan att knäcka glaset, men det ser mörkt ut. Inte ens handboken visar hur man t.e.x byter glödlampa i den... :)

Todde
fr
176
frejo
535iA -98
1400 är ju billiigt... Läste för något år sedan om en person som hade tappat sin nyckel till sin Ford, tror det var Galaxy, och eftersom bilen var äldre än sju garanterade inte Ford längre några reservdelar. Det hela slutade hur som helst med att Ford Sverige löste in bilen på goodwill eftersom man blev tvungen att skrota den. Det är också en lösning. Fiat och Alfa tar för övrigt 20000 för nyckeln till vissa årsmodeller...
frejo :

Var har du fått ifrån att FIAT och Alfa Romeo skulle ta 20000 kr för en nyckel? Inga egna erfarenheter iallafall gissar jag...
Visa användare
312
Todde
525i M-Sport 2006 (E61)
Det GÅR ju att byta tändningslås för en betydligt billigare peng då ju! :)

Någon som har en länk som visar hur man får bort takbelysningen på min E32 -88?
Har letat hela kvällen på alla sidor jag kan hitta om BMW E32 :) men utan framgång.

Todde
fr
176
frejo
535iA -98
GE:

Det var rätt mycket liv kring detta för något år sedan i Göteborgs Posten. Men till Fiats försvar ska sägas att det handlade om man tappade bort sin nyckel och inte längre hade någon reserv. tydligen omfattande kodning som var tvunget att ske.
Visa användare
312
Todde
525i M-Sport 2006 (E61)
Info:

Jag har idag varit och beställt delar till min fjärr och totalsumman slutade på 2380:- och detta inkluderar hela sändaren och lock med fällknivsdelen skruv och till slut själva nycklen. Nu behövde jag endast locket och nycklen plus skruv så notan slutade på ca: 750:- Min fällknivsdel var avbruten vid skruven därav bytet. :(

Själva fjärrsändaren utan lock kostar ca: 1600:- för dej som vill veta.

Todde
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.