|
|
|
|---|---|
|
min 735iA-88 har problem med instrumentpanelen. De flippar fram och tillbaka och "gonggonen" ljuder ej heller fungerar displayen i instrumentpanelen. När jag trycker gasen i botten fungerar allt igen ända tills jag bromsar då slocknar det igen. Väl ute på motorvägen fungerar allt igen. Hjälp | |
PETER.O |
Hej hade samma problem med min 735:aJag plockade isär mitt instrumet för att se om jag kunde hitta felet, hittade inget fel som jag såg men när det var ihopsatt så funkade det igen. Så det var troligtvis glappkontakt någonstans. Mvh Peter |
| Jag tycker det låter som ett jordfel... | |
| Eftersom det är så mycket grejor som slutar funka/funkar igen samtidigt. | |
|
nja... jag hade liknade problem innan jag repade mitt instrument. kika in på www.mekartips.tk så har jag skrivit ner en trolig lösning på ditt problem Billigt och relativt enkelt faktiskt. Surfa in på beam.at/bimmer |
|
|
Det har du faktiskt rätt i det där med kondingarna o batteriet...(tänkte inte på det) Kollade förresten in sidan ändå: Kanonbilder på grejorna ju o bra förklarat oxå Såg att du hade satt "?" på läckaget på kondesatorn... just den typen som visas på sidan är sk. elektrolyt kodensatorer ... den är uppbyggd så att den innehåller metall filmer som är hårt virade med ett isolerande material i mellan och sen är hela härligheten nersänkt i elekrotytisk vätska och inkappslad, den funkar ungefär som ett batteri som kan laddas upp o laddas ur fast mkt.kortare tid... Ofta används dom till att filtrera bort störningar i en likriktad signal. Just den typen av kondesatorer är polära och vänder man dem fel så att + kommer på minus sidan o vice-versa så kan dom explodera vilket i sin tur innebär att elektrolyt vätskan sprids och kan kortsluta/förstöra en massa andra komponenter :-) |
|
|
jag bytade kondingen som sitter lite för sig själv uppe i ena hörnet, samma som "pcdoktorn" också trodde var orsaken. Det visade sig efter en kvarts arbete att detta mek-tips var lösningen. Nu funkar allt som det ska. Många tack. Hälsningar Claus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.