|
|
|
|---|---|
|
I måndags så var jag och köpte min första BMW (och bil nummer två totalt) En e30, 316i, sen 90:a, med 16k mil på mätaren, riktigt fint skick. Hur som haver Det låter lite från högerframhjul, i vissa hastigheter (dock jobbiga, som 50 km/h och 90 km/h). Jag har dragit slutsatsen att det bör vara hjullagret. Frågan är hur man åtgärdar detta, måste det bytas, eller kan man fetta/smörja det och det blir bra? Om det måste bytas, ser att billigaste alternativtet är biltemas för 698:- (ganska saftigt för ett hjullager i mitt tycke, men men). Jag kan dock få tag på hjullager från skrot, passar det från årsmodeller tidigare än -88? Tack på förhand | |
|
Montera alltid nytt!!! är rätt enkelt, slå/dra bort den gamla bara och för på det nya, busenkelt - var bara noggrann vid montering av det nya lagret vad gäller åtdragningsmoment och infettning samt täthet mot smuts. |
|
|
Att det är lite dyrare beror på att du inte bara byter lagret utan hela navet på dessa bilar. Billigare finns dock, som alltid när det gäller BMW, på ebay. Länk .. till exempel ... |
|
|
Tackar för svaren Demonterade och tittade idag, det var det som var felet, ska åtgärda det till nästa helg, får väl vara värt dom pengarna |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.