|
|
|
|---|---|
|
Hej. Nu har jag inte tid mera att leta fel i min -93 520iAT med död motor. Bytt slangar, felsökt bränslepump, el-mätt och snart använt ociloskop för att kolla tändningspulser. Tips på bra verkstad i Luleå? /Tibbe | |
|
Widbergs bilel & diesel kan jag rekomendera ligger vid Mekonomen. Ålgatan 17 0920-236880 |
|
|
widbergs verkar ta ordentligt betalt dock. jag brukar lämna in min till Rutviks Däck Och Motor i ... rutvik ;). Lennart som äger stället är kunnig, har ny utrustning och är bra att ha och göra med. har ordnat massor av grejjer åt mig. dom är ett hett tips ochså. /mvh jocke |
|
|
Dom är ganska humana på Englunds också,,om man frågar,,Prata med Magnus han är schyst, har det hänt 2 gånger händer det en 3e gång |
|
|
Nu har vi dragit vagnen till Rutvik. Ingen feldiagnos men dom lurar på om nedre kamkedjan är för glapp. En fråga med anledning av slitna kamkedjor. Såg i reservdels katalogen att det verkar finnas en kamläges givare på en av kammarna också. Kan det vara så att om det finns två givare, en för vevaxeln och en för kamaxeln som mäter motorns "vinkel". Att om avvikelsen är för stort så har man laggt in en säkerhetsfunktion som inte tillåter motorn att starta med risk för att ventilerna kan slå emot kolvarna? Och så får man säkerhet utifall den ena givaren skull gå sönder så kan man "linka" hem på den andra givaren. Bara en fundering. Undervisade för en del år sen ( ca. 25 ) i fordonsteknik på högskolan och då föreslog jag en limp-home funktion, det var väl lite för tidigt då och man ansågs som elektronik-skeptiker men idag så finns det en hel del av dessa funktioner. /Tibbe |
|
|
hedquist dieselservice på storheden (Luleå) är också mycket bra att ha och göra med min bmw 324td hemsida Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.