|
|
|
|---|---|
|
Kupefläkten ändrar hastighet med ett pulserande förlopp med ACC'n i automat läge. Fläkten går fortare föra att genast gå saktare och sedan fortare igen och så håller det på ett tag. Fläkten ändrar hastighet ca 1 gång per sekund upp och ned. Ökar man fläkthastigheten manuelt ganska mycket så brukar fenomenet sluta. Trycker man på Auto igen så uppstår felet igen. Kan man fixa detta genom att köra någon typ av "kalibrering" genom att hålla in vissa knappar på ACC-panelen ett tag? Vet att man kan göra så på andra bilar. Jonse | |
|
Sök och du ska finna..... Du har problem med effektsteget, kostar ca. 800:- tar 10 min att byta. |
|
|
Tack för tipset! Var sitter det och hur byter man det? Låter som man kan byta det själv lätt eller? Jonse |
|
| Fläktmotståndet sitter snettbakom handskfacket vill jag minnas.. Demontera klädseln vid sidan om handskfacket (in emot mittkonsolen) ev. handskfacket också.. Sen så bör du se det.. Lite svårt att förklara hur det ser ut, men som en liten fyrkantig platta med en massa pinnar/fingrar/ eller va du nu vill kalla det, som sticker upp ur det. Lättare om du köper ett nytt så ser du hur det ska se ut :) | |
|
Supertack för hjälpen det byter jag själv utan problem då! Hittade också instruktioner på denna hemsidan. Länk Jonse |
|
|
Då din bil är av "nyare" modell så har du ett effektsteg. Kolla mktipset vet att det finns något relaterat tilll e34 e39 i alla fall. |
|
|
Hittade mektipset på denna hemsida, tack ännu en gång kompis. Jonse |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.