|
|
|
|---|---|
|
hej! någon som vet hur mkt det kostar att byta ventillyftare i en 540ia-00 (V8), läste att man bör byter alla på en gång. | |
| Någon som vet pris på kammar också till samma bil? tacksam för svar | |
|
Är inte så säker på om du verkligen behöver byta kammar pga knacket. Jag hade ett högt knackande för 2 år sedan hos min 540:a, men sedan jag satt mig in i det här med betydelsen av motorsköljning & riktigt bra motorolja + special additiv & gjorde som jag lärt mig, så skönk knackandet med hälften. Det som gjorde den stora knackdämpningen var när RVS hade fått göra sin verkan i motorn upptill. Nu låter den som en ny motor & går som en schweitzisk klocka. Startar direkt även när det är riktigt kallt. Dessa komponenter använde jag, & det är dom bästa (inte billigaste): Motorskölj; Omega 907: Länk Länk Motorolja; Omega 631:Länk Länk Motoroljeförstärkare; Omega 909: Länk Motorrenoveringskitt; RVS 2G4 (2st.): Länk Länk Lycka till. Gör som du vill, detta var bara mitt förslag som har fungerat för mig. Just real V8 Power, nothing more! /Roger W |
|
|
okey, tack så jäyye mkt för tipset, det ska jag nog prova. 1 fråga bara hur mkt motoroljeförstärkare använde du? |
|
|
Jag använde enbart 1st. 325 ml Omega 909, som tillsats till motoroljan. Använder man en sådan extremt kvalitativ motorolja som Omega 631 så räcker det gott. Väljer du att använda en billigare "vanlig" bra motorolja, så får du räkna med att använda minst 2 flaskor Omega 909 till oljevolymen hos M60 motorn. Just real V8 Power, nothing more! /Roger W |
|
|
okey, men ska man först hälla i så mkt olja som det står i instruktionsboken, och sen hälla i 2 flaskor oljeförstärkare, eller ska man dra av på mängden motorolja? |
|
|
Du drar av flaskmängden från den totala oljevolymen, så du inte får olja över maxsträcket på oljestickan. Du kan med fördel blanda in Omega 909:an färdigt i en av oljedunkarna. Glöm inte att först skölja motorn med Omega 907 (2 flaskor; Blandning 1:15)! Just real V8 Power, nothing more! /Roger W |
|
| okey, ska testa, tack för hjälpen. | |
|
zatzy: Provade du alla vätskor? Funkade det? har samma problem med min 528a E39 och funderar på att göra som Roughrider istället för att byta lyftare... Min bil Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.