AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
881

Läckage bensintank

le
20
leksand
525 -89
Hejsan är ny ägare till en BMW 525 -89 och jag tycker det ser ut som tanken läcker uppifrån är det någon som haft liknande problem och då är min fråga är det tanken som läcker eller är det någon koppling eller vad? jätte tacksam för tipps / Leksand
Visa användare
2.660
dicka o
E53 X5 3,0ia -05 facelift grafitigrå
just där tankarmaturen sitter eller?
le
20
leksand
525 -89
Jag kännde att det luktade bensin när jag öppnade bagageluckan när jag hade tankat fullt, tänkte inte mer på det men nu har jag plaockat av hjulet bak för att justera bromsarna och då såg jag att det var fuktigt i bakkant på tanken det såg ut som det kommer uppifrån toppen på tanken men det rinner inte utan tanken var fuktig tänkte kanske det är något typ säkerhetsventil om man fyller för fullt äääää jag vet inte
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
De överliggande avluftningsrören är dåliga!!

Hm ska du byta själv och är medelmåtta duktig så räkna med 2-3h om
du har ltillgång till lyft dvs. Luckan i bagageutrymmet ska bort, för att kunna demontera bränslepumpen, höger innerskärm skruvas av för att kunna lossa avluftningsslangarna som sitter på expansionskärlet i plast som finns där.
Nu kan man lossa de två spännbanden som tanken sitter fast med och sänka ner den. Du bör byta de två avluftningsrören till 6mm kopparrör, byta båda rören oavsett vilket som läcker pga det är enkelt när allt är nere.

Har samma problem på min 535E34.
le
20
leksand
525 -89
jag bockar och tackar!!! ska bara fixa bromsarna nu som jag börjat med i dag, hmm tror ni inte jag drog av luftnippeln:-( någon som vet vad det är för gänga? tänkte borra ur den mvh Leksand
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.