AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.101

Linus Bil 525 da M touring 6900 mil

Söker en 525/530 da touring 04-06 med glastak och ljus inredning, helst dakota beige/grå komfortstol samt uppgraderat ljud. Möjligen Xd. Inte så många till salu för tillfället. 530an i gävle med 8400 mil vore perfekt om det inte var för poppellädret som nog är alltför muggigt tyvärr. Läst historien om Jenny K och Linus Bil. Dock har de ju nu en 525 Da med M paket, 6900 mil (?) Många här verkar ha ruskig koll på bilar, någon som kollat upp detta ex? Tips på andra bilar? Har pengarna men hittar ingen bil! Åsikter om Intersprint i stockholm som ju oxå har flera ex?
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
På Linus bil handlar man inte bil överhuvudtaget, man ska inte gynna en notorisk mätarsskruvarfirma, där alltför många skruvade dieslar avslöjats.

Intersprint vet jag inget om fnv. Jämnför deras prissättning, miltal med motsvarande bilar i Tyskland och lägg sedan på importkostnad och förtjänst.
Lågmilade dieslar är betydligt dyrare i Tyskland /EU än i Sverige och de exporteras inte så länge den tyske handlaren kan tjäna pengar på dom
Har de däremot rullat över exempelvis 13 tusen mil är dom inte lika attraktiva längre och prisnivån sjunker då rejält, det har de senaste åren drällt in långmilade dieslar som backats och säljs sedan billigre än motsvarande /EU bil dvs högriskprojekt att köpa nyimporterad diesel.
Dessa bilar kan rulla 7-8000 mil årligen på kort tid 2-3 år vilket inte syns på bilen. Dessutom brukar lyktor,bytas, huv o front lackas om innan försäljning, typiskt Linus företeelse.
Åk till BMW i tyskland och köp en bil, där finns det säkert nån som passar.

///MVH Hasso
Länk
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Håller med Hasso. Lågmilade dieselbilar är dyra i Tyskland och oftast stannar de kvar där. Iaf så plockas de inte hem i vinstsyfte av småhandlare.
Med tanke på vad som uppdagats om Linusbil så hade jag inte vågat köpa min nästa pärla där.

Om du har pengarna och inte behöver finans så hade jag kollat BMW i Tyskland och se vad de har att erbjuda. (standardsvar 1A =) )

Rücksicht bitte, und denkt Voraus!Länk
Hasso vet definitivt vad han pratar om i detta fall.
Tragiskt att de får fortsätta...

Mvh,
/Wille
OK, tack för råden. Skall undvika Linus Bil. Köpa i Tyskland är inte otänkbart med tanke på det större utbudet, men då från en större seriös märkeshandlare. Dock har jag inte själv tiden för det. Sett att det finns hjälp att få med förmedling. Kan ni rekommendera någon som för en rimlig ersättning kan ta hem en ärlig och bra bil från en seriös bilhandlare? Har läst importråden här på Autopower.
gt
2.767
gto80
535 Xdrive 12 Citrinsvart metallic
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
En med gott rykte är denna har själv köpt där och det var inte problem med något vare sig bil eller bemötande Länk
Jo Halmstad Bil verkar bra, skall göra en förfrågan där. Tyvärr verkar tjänster som denna väldigt centrerade till södra änden av vårt land. Finns det ingen med liknande upplägg i Mälardalen?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.