|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Länk Någon som vet om det stämmer ? Ökad cyl volym ? Gu va kul det skulle vara med en sådan :) Kanske z06 skulle se sig om ? eller c06 ? BMW FOR LIFE | |
|
Ryktades väl om turbo ett tag... Jäklar vad effekten börjar traska uppåt, 600hk i en kombi! Börjar kännas lite överdrivet nu lr?! Var det verkligen snyggt med skärmbreddarna på nya RS6an?? Länk |
|
| om kombi emellan M5 eller RS6 skulle jag alla dagar välja RS6, ingen tvekan!!! | |
|
RS6 ÄR inte spec snygg i mitt tycke... skärmarna som sagt överdrivna ! hela bilen e svulleeen BMW FOR LIFE |
|
|
Effektkriget börjar bli lite larvigt. Men säljer det och kunderna efterfrågar mer effekt så stannar det nog inte vid 600Hk. |
|
|
Rs6an alla dagar. Bra mkt snyggare än Bmw:n Men visst vore det kul med en upphottat M5:a |
|
|
Hehehe,det är så himla skoj o läsa alla inlägg där audi och bmw nämns.Genast kommer någon rolig (oggyone?) och repeterar sitt vanliga mantra.Att folk har ork och lust att hålla på... (nästan att jämnföra med en envis homosexuell person går in på ett forum för hetrosexuella o envisas med att killar är snyggare än tjejer) BMW fûr allè |
|
|
Snart kommer Corvette SS med 700 HK, sedan kommer väl Mercedes med någon AMG Brabus fläskus special MED 800HK, Audi kontrar väl med 4 turboaggregat och 900 HK. Följaktligen måste BMW Våldta V10:an med kompressor och Dubbelturbo och passera 1000 HK. Och då kontrar genast Merced....... Hur ska detta vansinne sluta? Man blir nästan trött..... /L |
|
|
En maskerad BMW M6, troligtvis nya M6 CSL, har synt på "ringen". Enorma luftintag och en stor bula på motorhuven skvallrar om rejäla förändringar på motorfronten. Ett rått, tungt högvarvigt V10-ljud manglar trumhinnan. Det spekuleras att M6:an kommer ha runt 760Hk ur 5.5 liters cylindervolym med dubbelturbo. Och så vidare.... :-) |
|
| bones: har du några bilder på m6:an... tycker oxå att effektkriget börjar bli lite överdrivet... varför inte satsa på att göra lättare bilar och mer riktiga sportbilar... en rs6 har ju nu nästan lika mkt effekt som värstinglambon eller värstingferrarin | |
|
Jag tycker Audin inte ser särskilt speciell ut mot en vanlig A6. Och sen att den skulle ha 600hk men de uppger 580hk!? Brukar snarare inte Audi vara lite frikostiga med effektangivelserna, så om den här ska ha verkliga 600-610hk så kanske den klarar uppgiven effekt på 580hk. Men visst, den där Audin är nog en grym bil. Längtar tills man kan ta del av de första testerna. Mvh Johan |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Ja, vi har väl varit igenom det här hästkraftkriget förr. Slutet av 60- början av 70 talet, och i mitten av 80 talet. Men de senare gångerna satte oljekrisen och världsekonomin stopp för krigen,undrar varför ingen biltillverkare och bilköpare tar hänsyn till alla varningar om miljökatastrofer, och de mycket snabbt sinande tillgången på fossila bränslen! Visst är det häftigt med många hk i en standardkärra!? men någon gång får det vara nog! MVH Patrik |
| Tycker det vore mer intressant med ökad jakt på vikt. Färre kilon gör mer för körglädjen än ökad effekt och är därtill mer miljömässigt gynnsamt. | |
|
Nockenwelle: Det stämmer men som du kanske vet så har vikten på bilarna ökat ganska markant den senaste tiden. Se bara på M3 eller M5 ökar för varje gång en ny model kommer. Till och med att M5TE61 ägare tycker att det tanken är för liten i förhållande vad bilen drar. ps. såg du notisen i dn om Karl Höcker? |
|
|
Jo, jag såg notisen på DN:s hemsida. Visst har vikten ökat genom åren, så det är hög tid att vända trenden. Nu har chassitekniken utvecklats, vilket delvis maskerar och övervinner effekterna av den ökade vikten, men bilarna skulle vara ännu roligare om de vägde mindre. |
|
|
Så länge det finns efterfrågan av dessa bilar kommer inte effektkriget sluta i första hand. Läste även att Audi hade skrivit ner effektsiffrorna till 580hk istället för 612hk på den nya RS6:an pga miljökrav osv.. Mvh Markus |
|
|
"bones: har du några bilder på m6:an... " Hehe, ne jag var lite ironisk. |
|
| Vi har snart en ny oljekris här ...en permanenet sådan. Det var inte länge sen folk förnekade oilpeak. BMW lade sig på RS4ans 420 hk, dvs ingen ökning. Jag hoppades att det var ett litet trendbrott. Det är faktiskt ganska oanvarigt att bara öka effekten utan direkt hänsyn till förbrukningen o det är tillverkarna medveta om. Detta komer inte fortsätta som tur är. Stämmer det som 330s siffror visar så är jag väldigt imponerad av dennes förbrukning, då är jag inte det minsta orolig för BMWs framtid. Under tiden är mitt tips att satsa på oljeaktier ;) | |
|
Håller till fullo med Nockenwelle, den ökade vikten är det stora hotet mot körglädje! Om det kommer en uppdaterad version av e60 M5 med ~575hk är det väl dags att börja leverera bilarna med slicks? ;) Mvh, /Wille |
|
| Jag tycker inte att detta är vansinne...varför ska jag måsta köpa en yuppie Ferrari för att få lite att blåsa med...jag skulle bara känna mig löjlig i en supersportbil.Det hela började ju i mitten på 70:talet när volvo presenterade sin 265 GLE..kombi med V6 på hela 150hk.Sen vilken jag skulle välja av dessa superkombis M5,RS6 eller AMG65 skulle nog mest avgöras vilken som det kan monteras dragkrok på. | |
|
Tycker inte det är oansvarigt eller onödigt. Kör på, kläm ur allt som går! Mer mer mer........... Den försvinnande lilla del av vagnparken som består av dessa monster påverkar knappast den globala försmutsningen. Att man använder dem i politiska syften för att skapa kontroversiell debatt är ju gammalt och bekant. Om OEMs är smarta och hakar på den populistiska miljödebatten så varför inte använda något "miljöbränsle" till sina racers. (Oavsett om Etanol inte är den räddning för världen många vill tro) Om man vill värna om miljön, börja med att kräva skatt för transport som är avhängd på sträcka. Ett klassiskt exempel. Fiska utanför norge, skicka fisken till kina för rensning å skicka det sedan tillbaks till sverige för att säljas. Vansinne! Var är skatt på flygbränsle osv osv........ Denna adderade skatt skall givetvis gå oavhängt tillbaks till miljöförbättrande åtgärder. Ej till att balansera upp en rutten nationell skatte/bidragsplanering. Slut på OT :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.