|
|
|
|---|---|
|
Nankang är en däckproducent från Taiwan. Har läst en del inlägg på forumet där de fått en del kritik, detta har främst gällt sommaräcken. Någon som har erfarenhet av vinterdäcken? Övrigt: Någon som har bra tips på odubbade 16" däck i prisklass under 1000 kr/st. | |
|
Din bils kontakt med vägytan är motsvarande 4 handflator. Tycker du ska spara in på något annat och köpa bra däck för pengarna. //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
|
acer84: Att spara in pengar på däck är ingen bra idé, tänk på att bilens enda kontakt med vägen är via däcken. |
|
| Hade inte tänkt köpa Nangang till vintern men det skulle intressant med lite info från folk som kört med dessa däck... Funderar på hankook eller falken, någon som kör/kört med dessa? | |
|
Det går att köpa "riktiga" vinterdäck till bra pris. De här har kampanj just nu, men se upp med försäsongserbjudanden då det kan vara fjolårs-däck:Länk. Själv skall jag handla Nokian Hakka 4 eller Gislaved Nordfrost 5. Kör på 15" så de kostar ca 1150:-/st Efter 2-3 vintrar kommer jag vara nöjd att jag köpte dessa som fortfarande har grepp... AE |
|
| En kompis hade falken dubbfria på sin 525 IX och var väldigt nöjd. | |
| Tack för den länken "Anders-72", de hade riktigt bra priser. Bla. Goodyear Hydragrip 16" för 690 kr. Någon som kört på dessa? Jag känner igen Goodyears ultragrip men hydragrip har jag inte hört eller läst något om. | |
|
Glöm inte att kolla datum på däcken. Däck är färskvara. Själv köpte jag billiga däck som var som puckar pga ålder. Nu kör jag nordfrost 3 och är toknöjd. |
|
|
Hydragrip är ett sommardäck. Längre ner på sidan finns vinterdäcken med kampanjpriser. Good years dubbfria vinterdäck heter även dom Ultragrip. Jag tror inte det fanns något i din storlek bland kampanjdäcken, men det går ju att leta på ett på sidan. Det är ju en viss risk att kampanj-däcken kommer från förra årets överskott. Det är väl inte någon katastrof att köpa ett år gamla vinterdäck som är rätt lagrade, men då SKA dom vara billiga. AE |
|
| Tack för det, det gick lite för fort där. G Eagle vector 2 har dem hemma för 790 kr st. Enligt däck handlaren så köper dem in däcken från en grossist i Tyskland som handlar direkt ifrån goodyear. Vissa däck kan vara max 1 år gamla, men som han sa så åldras inte däck förän man sätter dem på fälg och börjar köra med dem, (om man lagrar dem rätt). | |
|
Tack själv för att du delgav oss info från leverantören! AE |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.