|
|
|
|---|---|
|
Hej hej jag letar efter någon som blandar lack på beställning, i sprayburk OBS i sprayburk alltså. Har letat som en galning antingen så letar jag efter något som inte finns längre, Jag bor i stockholm det fanns en förut vet jag, men dom har lagt ner vad jag vet. Är det någon som vet vart det finns en Helst i Stockholm. men om det inte finns så kanske det finns någon som kan blanda och skicka till mig. Jag har Färgkoden, denna färgkod finns inte i mekonomens eller autoexpertens sortiment. , finns kanske fler som har lite udda, Färgen heter CaynneMetalic L232. någon som vet , skulle gärna vilja lacka innan vintern tränger på . Alla svar är tacksamma "V8 muller" | |
| Har du ingen "Färgproffsen" i närheten? Dem kan iaf här i västerås blanda den färg du ska ha på burk. | |
|
Ok ska kolla upp det, borde finnas nån sån i stockholm, tack för svaret "V8 muller & Turbo skönsång" |
|
|
DETTA läste jag på färgproffsens hemsida. Betyder detta att dom inte fixar billack, för kan man använda vattenburna Lacker?? fattar inte riktigt?? NYA REGLER Den 1 januari 2007 ska alla billackeringsprodukter som säljs och används i Sverige följa reglerna i det nya VOC-direktivet vad det gäller maximal mängd lösningsmedel. Enligt direktivet 2004/42/EG skall alla billackeringsprodukter som säljs på marknaden innehålla en maximal mängd lösningsmedel. Denna åtgärd görs för att det ska vara lättare att kontrollera hur mycket lösningsmedel som släpps ut från en billackerignsverkstad. Redan idag kan du köpa och använda vattenburna produkter. Om du gör det klarar du redan nu att reducera dina lösningsmedelsutsläpp enligt gällande lagstiftning. Alla tillverkare och distributörer av färger och lacker samt verkstäder kommer att beröras av lagstiftningen. Lacker och färger som tillåts i direktivet kommer att bära en tydlig etikett för att underlätta inspektion. Från och med den 1 januari 2007 är det alltså inte längre tillåtet för tillverkare av färger och lacker att sälja lösningsmedelsburna lacker som överskrider fastställda VOC-gränser inom EU. Detta regleras av det Europeiska Produktdirektivet från april 2004. I praktiken innebär det att endast vattenburna och high solid produkter kommer att säljas. Verkstäder som inte använder sig av dessa produkter rekommenderas att byta till vattenburna lacker i god tid före den 1 januari 2007. Då finns utrymme för ett kontrollerat byte, komplett utbildning och en enkel övergång till de nya produkterna. "V8 muller & Turbo skönsång" |
|
|
Akzo-Nobel Car Refinishes Tyresö blandar till RÄTT kulör o fyller på sprayburk! Kostade 200kr 2001 iaf... |
|
|
E det en BMW färg, eller? "Det går till sig!" Gammalt lackerarordspråk! |
|
| Dom där reglerna har dom fått upskov på ett år | |
|
det är ingen Bmw färg, just nu behöver jag färg till min audi 200, men kan vara bra att veta annars oxå. "V8 muller & Turbo skönsång" |
|
|
Kolla med dessa: Akzo Nobel Car Refinishes AB Mediavägen 1 135 27 TYRESÖ Tfn: 08-503 04 140 stockholm.butiken@tso.akzonobel.com |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.