AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
920

Reservhjulstrimmning - hur mycket?

33
757
330-mike
330Ci -01
Kompressor
Ja, vad väger egentligen ett lågprofil reservhjul 18" på ett ungefär?

Eftersom mest effektiva och prisvärda sättet att öka prestandan på en bil är att göra sig av med vikt, tänkte jag hiva hjulet och sikta in mig på en liten "punkteringsspray" istället. Borde ju vinna ett antal kilon på det.
33
757
330-mike
330Ci -01
Kompressor
Ingen som har någon koll på vad ett 18"-hjul kan väga på ett ungefär?
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Ställ det på en våg så får du veta inte bara på ett ungefär, utan exakt vad det väger ;)

AE
su
174
super-dan
116i - 06
Hehe... :-)
ta
2.494
tarzan325
E61 520d M-sport -08
7500 till 42100mil.

F11 520d M-sport -15
Visst , släng ut reservhjulet och skaffa en burk med skum istället, men tänk efter vad dina hjul som sitter monterade på bilen väger oxå! Har du några stora eftermarknadsfälgar kan jag garantera att du skulle "tjäna" bra många hästar på att skaffa ett "lätthjulsalternativ", som tex en smidd fälg som är bra mycket lättare än de eftermarknadsfälgar som är gjutna! 2 kilo i skillnad per hjul här gör 8 på hela bilen, och eftersom de sitter långt ut från centrum på hjulet blir det tunga kilo att få fart på!
Bara ett tips!

Diesel-räsern
/Rickard
sn
583
sneable
325 tds 94

M3 E46 CP -05
Ett tips till. Se till att få med en cykelpump så att du får in lite luft i däcket om det nu är platt för det fixar inte skummet :)
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Det finns riktigt lätta cykelpumpar till tävlingscyklar...

AE
Mattias_johan
En 12 volts kompressor är ju det absolut bästa.
BMW har förresten ett sådan kit man kan köpa. En 12 volts kompressor och något man sprutar in i däcket vid punktering.
sn
583
sneable
325 tds 94

M3 E46 CP -05
Det är väl vad nya BMW levereras med. Dom har ju inget reservhjul. Men det blir lite dyrt för dom ynka kilona du tjänar.
33
757
330-mike
330Ci -01
Kompressor
Till att börja med har jag ingen våg - jag låter spegeln döma ; )

Så en punkteringsskumssats fixar inte att fylla ett däck så det blir körbart alltså? Med tanke på att man behöver luftfylla dessutom.

Jag har inte några "stora eftermarknadsfälgar" vad jag vet.
33
757
330-mike
330Ci -01
Kompressor
Men frågan kvarstår.....ingen som vet vad ett sådant hjul väger alltså?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.