|
|
|
|---|---|
| Ngn som kan svara på hur garantier påverkas av chip-trimning? | |
| Jag skulle tro att eftersom du ändrat prestandan på din bil så gäller inte längre garantin. Därför kan det vara smart att köpa en trim "dosa" från bsr istället så man kan ställa om till orginal program igen så det inte märks om det skulle hända nått med bilen. | |
|
Ok, tack! Vad är egentligen skillnaden på att göra det med dosa eller på gammalt vanligt sätt? Jag menar, om man nu kan göra det så enkelt som med deras dosa, varför väljer folk då fortfarande det vanliga sättet? Ngn koll på vad priserna ligger kring? Hittar ingen prisinfo på deras sida. |
|
| Det hänger på vilken bil man har. Om man trimmar med bsr dosan så kan man enkelt ställa tillbaka allt till orginal igen för sevice eller garanti ärenden. Men det är möjligt att ett vanligt chip kan ge nån hk till men jag anser inte att det är värt och hålla på och löda om man kan ha en bsr dosa... | |
|
Mekanikerna på BMW säger att dom kan se om bilen har körts med box. Någon som kan bekräfta. //Stefan |
|
|
stor ide att chippa din 320 egentligen, njut av att ha en skön bil, som går jämnt och fint, och är ruggigt snygg.... /mvh jocke |
|
|
TheMan: Bara för att man inte kör med dosa så innebär det inte per automatik att man måste löda i boxen. Det går bra att programera många bilars boxar utan lödning. Och man kommer åt fler parametrar på det här sättet jmfr tilläggsbox. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.