|
|
|
|---|---|
|
Är det bara centrumhålet på e34 fälgarna(72.5mm) mot e39:ans (74mm) som skiljer dem åt eller ....? | |
|
Japp,det är bara att inhandla navringar hos däckhandlaren,så passar fälgarna. Jenza |
|
|
Jag har en e39 men ska köpa e34 fälgar, alltså är hålen för trånga men kan fräsa upp dem så hålet passar! Det jag är rädd för är att bromsok m.m ska "ta i".. |
|
| Jens Walles: Ditt första svar var inte riktigt korrekt..... | |
|
Jag har cromodore 15" "snikhjul" till vinterdäcken på min 525:a. Då jag bytte skivor och belägg bak tog oken faktiskt i fälgarna något tills man fick bromsa ett par gånger. Alltså inte ens det berömda hårstrået gick mellan. Modeller med större motor kan inte ha 15" fälgar. Vet inte hur det är med 528:an. Tror att det är främre bromsoken som skiljer då. AE |
|
|
Det är bara centrumhålet som skiljer dom åt, ja. Inpressningsdjupet (ET) är samma, (ca 20-13mm) & bulthåls indelningen är samma också: 120/5. Eftersom navhålet är mindre hos E34 så passar dess originalfälgar inte till E39, utan modifiering av hålet. Annars om man är ute efter nyare specialfälgar från en E34, så är dom ganska säkert E39 tillverkade, med centreringsringar upptill. Så har jag det på mina 17" Rondell 58 fälgar & även 18" BBS RX2. Just real V8 Power, nothing more! /Roger W |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.