AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
795

750 startar inte. Ingen gnista.

Jag har bytt motor i en 750 -94 har satt dit allt som de satt på den gamla motorn men får ingen gnista.

De luktar sopp och är inget fel på fördelarna.

Det kommer även fram ström till tändspolarna.

Fick tips om att det är vevaxellägesgivarna men ifall en pajar så ska ju ena raden tända ändå har jag läst mig till här och det är ju ganska osannolikt att bägge skulle paja samtidigt.

HJÄÄÄÄLP!!!
Ra
702
Rallyfinnen
740 -94
750 -07
-Är du 100% säker på att det inte är fel på tändkablar eller spolar?
Får du ingen vevaxelsignal så borde inte spridarna pulsa heller, gör dom det?
Koppla en lysdiod med ca 100ohm i serie o mät över spridare o kolla att den pulsar på båda bankarna när du drar runt. (måste ha rätt polaritet till lysdioden :-)
-Kollat jordningar? Viktigt med bra jordning för tändning. Kolla jordning till boxar, sitter två nära boxarna om jag minns rätt.
-Testa dra en kabel direkt från tändspole till ett stift o se om du får gnista.
-Växlat kablarna från vevaxelgivarna i framkant på motorn? Då kan du få gnista när rotorn står i mellanläge.
-Kan man se att vartalsnålen rör sig när man drar runt? Är inte säker på detta, men rör den på sig så har du vevaxelgivare ok på bank 1 iallafall.
-Antagligen har du kopplat något fel eller glömt någon kabel vd motorbytet.. eller så har dom ändrat pinout i någon kontakt.. Behöll du gammal härva o givare, eller följde dom med motorn?

Kommer inte på mer just nu..

Lycka till!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.