AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
5.126

Förs.bolaget Vesta vid skada! :-)

Sida 2 av 2
Li
478
Limpur
E39 528iA Touring -98
E34 525i Touring -95
E36 316i Coupé -96
Skönt att höra att Vesta hanterar ärendena bra. Har själv 2 av 3 bilar hos Vesta och på 528:an skilde det 4000:- / år jämfört med Dina Försäkringar.
Visa användare
517
Rollebolle
Z3 roadster 3.0 01
Även jag har kollat med Vesta och det blev 3000 kr billigare per år för 2 bilar. Det jag undrar lite är om man ringer sin nuvarnade bolag och frågar om de kan matcha priset som Vesta har, vad säger dem då?

Bryr dem sig inte om sina kunder och pressar priserna för att ha dem kvar?

mvh/Rolle
modano
Vesta har fantastiska premier måsta jag säga!
Vilket annat bolag kan erbjuda en helförsäkring på en M3 E46 för 5790 kr/år?
Oslagbart!
nån som har numret till kundtjänst?? kanske en blivande kund

Det är inte farten som dödar, utan det plötsliga stoppet / Andreas
Numret står på deras hemsida.
Jag måste instämma med tidigare inlägg.
Vesta HAR en riktigt rättvis skadereglering.

Som bilförsäljare så har jag ju en relativt stor erfarenhet av försäkringar och kan enkelt göra jämförelser med hur andra förs.bolag agerar när skadan är framme, VESTA är enl. min mening oslagbara !!
Deras skadehandläggare verkar besitta en större portion sunt "bondförnuft" än de flesta andra bolags, Folksam för att nämna ett av de sämre alternativen när det gäller just skadereglering.

Alla vet ju att en försäkring är "bäst i Världen" när man tecknar den men tyvärr allt för ofta helt värdelös när olyckan gör sig påmind..kryphålen för att slippa ersätta kund är många och skadereglerarna verkar vara specialutbildade i att finna sådana istället för att på ett seriöst och korrekt sätt hjälpa sina kunder.. men så är alltså inte vara fallet hos Vesta.

Att de dessutom har så vettiga premier är nästintill obegripligt..?
Jag kommer även fortsättningsvis att rekomendera mina kunder att anlita Vesta. Dessutom har jag Vesta på min egen privata bil, trots att de faktiskt inte var billigast denna gång, men jag vill ha en försäkring som FUNGERAR som den är tänkt att göra och det gör den hos Vesta :-)

Och nej, jag har heller inte betalt för att säga detta, kändes bara så gött att ha ngt positivt att säga om Försäkringsbolag :-)

/ Jarmo / 7H

Jarmo / 7H Bil AB
Co
159
Cornholio
E34 540 iA -94
Jodå, har precis pratat med Vesta och dom kommer ta över försäkringarna på mina 2 bilar plus hemförsäkringen. När alla förfallodatum är passerade så kommer den totala kostnaden att bli ca. 20:- lägre än vad jag har nu men med stora skillnader i vad försäkringarna täcker.
Is
204
Isak5503
(M5 -00 Såld)
525 xd 2010
Ducati Monster S4R 07 (Mc)
120d -08 (Hustruns)
Ducati S2R 800 -07 (Hustruns Mc)
Håller med. Hade vår Ford focus i TH och sänkte premien från 5700:- till 3300:- på helförs vid byte till Vesta.

Härom veckan rasade bränslepumpen (tydligen rätt vanligt på etanoldrift). Pratade med Vesta och skannade in kvittot på rep. och mailade -> Returmail och pengar på kontot dan efter!! Super!

Däremot börjar jag bli lite fundersam om jag inte skall gå med i BMWCS och ta M5an på Orginalförs. eftersom vagnskadan då gäller vid förarträningsevent. Ingen större prisskillnad på dom två.
/R
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.