|
|
|
|---|---|
|
Tja, det funderar jag på. Jag har ju hört talas om blogg rätt länge nu, och fattar väl lite grovt vad det går ut på. Men idag så fick jag för mig att testa att blogga i min blogg här på AP's blogg. Mne innan det så ville jag veta mera om vad det egentligen går ut på och funkar, så jag började med att googla lite om blogg. Då fick jag lära mig att en blogg är ungefär som en elektronisk dagbok, där användaren kan skriva om allt möjligt som sker eller om tankar, när han vill. Och, stod det, att andra kan kommentera det som skrivs i bloggen. Bra tänkte jag, då kör vi.... Så jag bloggade som fan i mitt första bloggeri någonsin jag, och berättade om de senaste dagarnas glädje och vedermödor med min 740iL. Men, sen när jag började glutta runt på andras bloggar så verkar det bara vara de själva som skriver, eller kan skriva, för jag såg aldrig några kommentarer från andra? Ska det vara så, och vad är då det för mening att skriva i en blogg, om man aldrig kan få någon respons eller åsikter från andra om det man skriver?? Verkar ju rätt trist faktiskt, stelt och dött. Då känns det ju mycket mer inspirerande att skriva i trådar direkt på forumet och få ris eller ros, råd och rön, från andra på det som skrivs. Är jag ute och cyklar helt, eller vad tycker ni om detta? Dr Tinnitus Min bil Länk | |
|
Det går ju utmärkt att kommentera folks bloggar genom att skicka PowerPost eller gästboksinlägg till vederbörande. Däremot är en "riktig" kommentera-funktion till exempelvis bloggarna under utveckling. Jag är emellertid inte säker på när den kommer att lanseras. Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
|
Ok, tack för den infon. Fast det känns ju som klart smidigare att ha det direkt i bloggen, istället för att nödgas hålla ihop det som skrivs och responsen på det på flera olika platser. Så, det är bara att jobba på med den kommentarfunktionen du nämner.... :-) Dr Tinnitus Min bil Länk |
|
| Jag blev oxå hänvisad till bloggen idag med mitt dissade foruminlägg "lite vinterpyssel". Efter att ha kikat in på bloggen så bestämde jag mig för att lägga ner den verksamheten dvs att inte skriva om mitt vinterpyssel eftersom den direkta responsen från andra medlemmar på AP saknas. Ska jag vara riktigt ärlig (och det ska man väl vara) så fattar jag inte vitsen med en blogg när detta eminenta forum finns. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.