|
|
|
|---|---|
| Vad är bäst att använda om man ska smörja upp gummit på vindrutetorkarna så de slutar skrika ? | |
|
Glycerin brukar vara bra att behandla gummi mot uttorkning med. Tror det gäller naturgummi, vet inte om bladen är av syntetiskt gummi. Länk AE |
|
|
Är det inte lättare att köpa nya? Eller går det bra att få dem att mjukna upp? Eller skriker dem bara men torkar bra?,, annars så låter det smidigare att köpa nya väl? |
|
| håller med,att bäst o köpa nytt.om inte,så kör du med vanligt såpa o tvättar med.sen blir det tyst... | |
|
Kom ihåg att jag läst något om balsamterpentin i detta sammanhang: Länk Har dock inte testat själv. / Micke I'm a true believer Yes I am |
|
|
Såpa är snällast mot gummi. Det brukar man använda för att däck inte ska torka sönder... ///BMW - Was sonst! |
|
| Köpte ett par vidrutetorkare från biltema och de skriker vädligt mkt, lite konstigt eftersom dem är nya..? Ska jag testa med att ta av dem och tvätta dem med grön/gul såpa? | |
| Du kan ju alltid prova,kan ju bli tyst på skriket ett tag.Svara gärna hur det gick.vilken sort köpte du på biltema?dom snäppet dyrare sägs ju o vara bra vad jag har hört... | |
|
Skall vi inte ta den gamla visten om likheten mellan kvinnor och vindrutetorkare när vi är inne på ämnet då??*LOL* Själv skaffade jag Trico innovision blad ( moderna slimmade utan "mekanik") ett klart lyft som verkligen ger "premiumkänsla" i bilen Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
| JAg har ett liknande problem rätt nya bmw original torkare som på högsta läget ger ett dunk-ljud när de går ner... lixom när gummit "vänder" så tjongar det till lite, ganska irriterande! | |
|
sad_ant: Kolla så att torkaren inte slår i lite lätt i kanten på motorhuven bara. Det gjorde min vänstra då den tappat justeringen.. Svekke |
|
|
dicka o, mina var nog inte av sorten dyrare.. kostade ca 60kr eller nått, det var verkligen svårt att hitta rätt för min bil iaf.. Nästa gång ska jag köpa ett par andra från biltema som tydligen lägger en hinna på vindrutan så det blir ännu lättare för vattnet att flyga av :) |
|
| Jag hade på såpa på torkarna så nu skriker de inte längre men jag har också sånt där dunk ljud när torkarna vänder. | |
|
För att torkarbladen skall vara fräscha, de är en livsviktig detalj för helhetssäkerheten för förarens sikt. Byt när man byter hjul för säsongen. Det går att byta enbart gummit, köps hos BMW för 1/3 av priset för nya blad. Mvh Asken |
|
|
Tips för er med skrikande torkare. Torkararmen kan vara lite vriden som gör att torkarens angreppsvinkel kan vara konstig åt ena hållet, testa att vrida lite på toppen närmast torkarinfästningen. Gamla torkargummin man inte orkar byta. Ngn bra handtvål och skrubbsvamp (gröna sidan) = bra resultat. Dubbelvikt sandpapper, slipa bort det torra hårda gummit = torkar nästan som nya. I välsorterade biltillbehörsaffärer kan man köpa en torkarslipare kombinerad med spolarmunstyckesinställare. (köpte en sist på autoexperten) -Phil |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.