|
|
|
|---|---|
| Skulle åka iväg på lunch igår och när jag startar bilen hörs ett smått sjungande ljud från generatorn och när jag försäkrade mig om att det var generatorn som låter så känner man en svag lukt av bränd elektronik från den. Den verkar ladda som den ska och så i morse var batteriet stendött. Fan också. Fick skjuts av en vän till macken och köpte ett nytt och ljudet kvarstår. kan man byta laddningregulator eller är det bara byta generatorn. 3550:- på bmw kostar den, lite surt men vad gör man? | |
|
Det verkar som kolen är slut. Vanligtvis hörs inte det utan generatorn slutar helt enkelt att ladda när kolen inte når rotorn längre. Ljudet kan komma från att det lilla av kolet/kolen som är kvar har ramlat ur hållaren och ligger fel. Då är det lite osäkert om rotorn blivit skadad, men mitt tips är att byta kol och prova. AE |
|
| Ok tackar för svaret, är ju betydligt billigare att prova det först. | |
| Jag köpte bilen för två veckor sedan på bilfirma å dum som man är tänkte jag inte på garantin. Ringde bilfirman å dom sa, åk till bmw verkstan prata med Fredde så fixar dom det och skickar fakturan till oss. haha va bra | |
| det var hyggligt.ibland måste man har tur också... | |
| Idag på lunchen lämnade jag bilen till verkstan "på garantin" och hämtade den vid fyra och nu går den som en dröm igen. Åkte tillbaks med batteriet jag köpte för 970:- och sa att jag inte behövde använda det och fick degen tillbaka. tjohej nu har man lite medvind. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.