|
|
|
|---|---|
|
Efter att ha fått ett pris från en butik angående BBS LeMans jag var intresserad av fick jag senare ett nytt mail. "Hej Anders! Fick tyvärr ett jättetråkigt besked alldeles nyss. BBS har beslutat att dra sig ur eftermarknaden och kommer inte att sälja till annat än biltillverkare i framtiden... ska dock se om de ev har ngt lager kvar av dessa." Någon som hört mer om detta? | |
|
De har precis blivit uppköpta så det kan ju mycket väl vara sant tyvärr. //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
|
Tråkigt om så är fallet, en av de få eftermarknadsfälgar som jag kan tänka mig att montera på mina bilar. OT: Anders, som svar på OT i annan tråd; Jepp, var och kollade på bilen i förrgår, den var så jobbigt snygg så jag får leva med att ha tre bilar samtidigt i lite drygt en vecka, i helgen ska jag köra bil :D Mvh, /Wille |
|
|
Dom höll ju på att konkursa i början av året. Uppköpet har väl i princip räddat dom. Nu är det nog besparingstider kan jag tänka mig. ///Jesper "Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad." |
|
|
Aj,aj...En fälg som jag alltid tyckt vara en av fåtalet fälgar som har kvalitet som "duger till något" :( Visserligen så har jag aldrig köpt nya BBS fälgar, så jag har ju inte gjort annorlunda än "alla andra"...dvs antagligen "för dyra" för "eftermarknadsfolket" totalt sett..då gick det väl som det gick i slutändan. Mvh Janne. |
|
| då får du kanske hålla utkik på replicas bl.a Luff M1 men har hört också att dom svårt att få tag på | |
| eller så får du tillgodogöra med fälgen Rial Daytona Race | |
|
Hajjar inte hur man lyckas få ett företag med ett så pass bra namn att vara nära konkurs mitt i en superkonjunktur. Måste varit fruktansvärt vanskött. //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
|
Rial Daytona Race är ganska lik och nästan lika dyr, tyvärr ÄR den inte lika snygg som BBS:en... Se bild: Länk Länk Jag menar kolla här! Länk Länk |
|
| Det var ett väldigt tråkigt besked! BBS LeMans har varit min favvo fälg så länge jag minns. Tycker också att det verkar konstigt BBS är det mest kända varumärket inom fälgindustrin både som tillverkare av eftermarknadfälgar samt produktion av högkvalitativa designer till biltillverkare, måste var väldigt dåligt skött, som Hillstreet skriver eller så har det varit en rad dåliga felinvesteringar............. | |
| det var inte roligt höra.har alltid gillat bbs-fälgar,specielt lemans dyra men fina som bara den... | |
|
Jahaja...ser ju att mitt inlägg kan feltolkas lite...menar att FÄLGTILLVERKAREN BBS alltid har gjort(och gör) kvalitetsfälgar :) Dock är ju BBS Le mans i sig en riktigt läcker BBS-fälg :) Synd ändå att de bara ska, som det verkar, göra fälgar till biltillverkare enbart.. Mvh Janne. |
|
|
Valde mellan BBS LM och schnitzer, måste säga att jag ångrar att jag inte köpte BBS-fälgen. Läste ett repotage i engelska Performance BMW om en E92 335d med just BBS LM fälgarna, där verkar dom säljas. Fö kolla in repotaget i tidningen, snyggare än så blir det inte. //Stefan |
|
|
här kommer en länk: Länk //Stefan |
|
|
Länk //Stefan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.