|
|
|
|---|---|
|
Tjena ja hur är det? betalar 28K per år för helförsäkring 20 eller om det var 23K för halv och ungefär 10K för trafik för en 325 e30 aldrig varit i ngn olycka har bonus 7 och har villa "rabatt" ni andra som har samma bil vad betalar ni samt hur gamla är ni? Mvh Timmy | |
|
Jag slutade tydligen vara ungdom i maj. Köpte hus och då sjönk premierna som ett bojsänke. Är 27 år och skadefri sedan körkortet togs vid 18 års ålder. Dina premier är sjukt höga, kollade lite snabbt på Folksams onlinetjänst på min gamla 325:a och då hamnade jag på 10k/år helförsäkrat. Har mina nuvarande bilar försäkrade hos IF resp Vesta och betalar under 6k/år i helf(per styck). Ring och kolla med Vesta (www.vesta.se), de har riktigt bra priser. |
|
|
glömde säga att jag är 21 och haft körkort sen 18. andvänder saluansvar och tog hjälp av dem som väljer billigaste försäkringen. betalar jag fortfarande för mkt `? måste jag verkligen vänta tills jag 30 för att betala ett normalt pris på en försäkring? Mvh Timmy |
|
|
Tims, byt försäkringsbolag. Nu vet jag inte hur fin bil du har men inte f-n kan det vara rimligt att betala hela bilens värde i försäkringspremie varje år!? |
|
|
frågan är ifall det verkligen blir billigare eller om det är så dyrt? hade folksam som hade samma pris bara att jag fick köra 1500mil per år. |
|
|
TimS: vet inte vem du kontaktade som kollade olika bolag men om det var Insplanet så kollar dom bara en handfull bolag som dom sammarbetar med och det är ingen av dom stora bolagen. Det som gäller är att ringa runt själv till alla. Vissa bolag har en betydligt humanare inställning till yngre ägare. När det gäller ålder så är det nog kring 25-27år som det börjar sjunka en del. ___ //Ulf |
|
LeifM |
Den summan som du betalar är ju ren jäkla stöld! Du kan ju polisanmäla dom............. Är det bolaget som i sina annonser inte är billigast men bäst? Nästa BMW en diesel... |
|
yes, det var insplanet som jag andvände vilka bolag är det som gillar ungdomar då? trodde inte sånna fanns. sak ringa o höra med vesta.se nu. |
|
|
hehe vesta ville ha ännu mer. 28K för halvförsäkring. han sa om jag väntar 3-4år till så skulle det kosta 13K |
|
|
TimS: vilket f-bolag har du? // M.V.H. Daniel |
|
|
Det var som fan, ja Vesta var rejält billigast för mig. Leta på, någon måste ju kunna ge en vettig premie iaf. |
|
| saluansvar har jag nu. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.