AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
1.008

Carsoft problem "Module not respond"

Har precis köpt carsoft 6.5 men får det inte att funka. Det står Module not respond på alla tester. Bilen är en 750 -95a har inga problem med att programmet avslutas som många andra verkar ha problem med. Kör cs 6.5 sp1 på en win xp burk. Nån som har några tips??
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Har du kört separata diagnos på respektive enhet också?
tändning på, bilen igång ??- tillräckligt med spänning i batteriet?
E38 -95 kan vara lite knöligt.

///MVH Hasso
Länk
Ja jag har att köra single test men ingen skillnad, med både bilen igång och i tändnings 2 med halvljuset på. Har även testat med startkablar ifrån en annan bil för att få bättre spänning men ingen skillnad. Några mer tips?
no
347
noah
E65 730D
ladda din batteri!

Noah Brown
Okej men det borde väl funka med att köra med startkablar ifrån en annan bil? får ju bättre spänning då.
no
347
noah
E65 730D
inte om spänning är =11.2v för att Carsoft ska funka så måsta du up till minst 12v.

Noah Brown
Tror att spänningen var högre än 12volt eftersom bilen jag körde med startkablar ifrån stod igång, men ska prova igen.
Riktigt så känsligt är det inte med spänningen, jag har kört med bilen avstängd = runt eller strax under 12V vid flera tester, inga problem.
Om man dessutom har motorn startad som ovan så ligger spänningen runt 13,5-14V så det är nåt annat som trilskas. Jag har tyvärr aldrig testat CS6.5 på just E38.

FP
no
347
noah
E65 730D
i hjäpen på CS6.5 är de det första man ska kolla är att spänning är 12v
du ska köra carsoft med tänding på och har du en E38 så kan jag tro att den dra ca 10 amper så har du en batteri som är halv bra så kommer spänning att falla under 11v nästan derekt, start kablar är ingen bra, kör med ett ny batteri, mätt din polspänning se

Noah Brown
Om runt 10A drar ner batterispänningen till under 11V så kan man omöjligt starta bilen osv, dvs batteriet är slut.

FP
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.