|
|
|
|---|---|
|
Jag har en M3 E46 som har börjat gå som en påse nötter. Den är inte alls lika rapp som den va när jag köpte den, tycker den går sämre än min gamla 328. Tänkte beskriva vad som händer. När jag ger fullt o ska försöka varva ur den, då jag förstått att bmw motorer går som bäst, vid typ 6000rpm slår den ifrån och blir helt kraftlös. Detta händer inte på lägre växlar (1:an 2:an) utan på ghögre växlar. Desto högre växel jag drar på desto tidigare i varvtals registret slår den ifrån. Har haft bilen inlämnad på två verkstäder som är bmw verkstäder. Den ena säger att den inte får tillräckligt med soppa men kan inte komma fram till något fel. Och den andra fick en felkod Knacksensor. Har bytt pump, filter och tryckregulator. Men den slår fortfarande ifrån. Vad kan det vara för fel, någon som känner igen detta? Mvh Daniel | |
|
Skruva ur ett eller två stift och titta hur de ser ut. Vet inte hur det är med E46:ans luftmassemätare men det kan ju vara ett fel. På M5 så ger de inga felkoder på just LMM med en vanlig felsökning. Ser dina stift vita ut så kan problemet ligga där. |
|
|
Kompisen hade nåt liknande på sin 540... kanske inte riktigt så grovt som det låter att ditt är men att den helt plötsligt inte gav riktigt utan ströp liksom effekten nästan. Det var visserligen vid lite lägre varvtal men det var ju visserligen en 8 som inte varvar lika långt som din M3... Det som var felet på den var Luftmassemätaren. Han rengjorde den med nån speciell spray som finns för att rengöra dom. Gick mycket bättre ett tag men satte igen efter ett tag igen... Men du skulle ju kunna testa det... kostar inte många kronor... och hjälper det men blir kass igen är det väl kanske dags att byta luftmassemätaren. /Magnus |
|
| Länk | |
|
Länk Du får fråga i de ovanstående trådarna vad lösningen var. |
|
|
Kamaxelgivare verkar vara ett vanligt fel, men borde gett felkod. Använd denna:Länk Jag hinner inte mer nu tyvärr, lycka till! |
|
| vid LMM fel brukar man märka redan vid tomgången att motorn går dåligt eller tom får motorstopp | |
|
Tack för den hjälp ni har varit. Ska kolla på dom delarna ni har räknat upp.. Danne |
|
|
Halloj har du fått ordning på din kärra? Har en M5a som dummar sig ibland som om den inte får soppa men sen går den igen tradigt e de va inne o fick den kollad men va en ventil till avluftningen på tanken som inte fungerade undras om denna kan ställa till detta Tacksam för svar mvh Lasse Ha det gutt |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.